Hoppa till innehåll

Förslag på hundnamn!?


Filip WM Persson

Recommended Posts

Ska om någon vecka hämta min första egna hund. Det är en hane och är Karelare/Wachtel.

Ett förslag från familjen är Jimbo då uppfödaren heter Jimmy, men är inte riktigt glad för det.

Ös på med förslag!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Great funkar inte eftersom jag måste kunna säga namnet på skånska ;)

Men Goliat är ju ett förslag!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Första hunden: Ettan

Andra hunden: Tvåan

Tredje hunden: Trean 

osv. 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

bra tråd! är själv i namnträsket då ja får hem en laika i maj. Men ha kommit på namnet Lai vilket betyder skälla på ryska. Laika = skällande :)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Haha alltid kul :) går ju myter om att ha både i och a i namnet gör att hundarna uppfattar bättre ^^ döpte våra till kiina iisa och saga ;) tror inte på dom men det är väl nåt man följer på skoj. Skarpa bokstäver som du kan dra ut på är bra! Annars struntar man i det där och döper den till Wilson eller något liknande namn. Wilson klingar med en viss klass tycker jag. Men sen vill man ju ha lite skog i det hela... björke! Man kan göra allt till en vetenskap hur fjolligt det än låter!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Haha alltid kul :) går ju myter om att ha både i och a i namnet gör att hundarna uppfattar bättre ^^ döpte våra till kiina iisa och saga ;) tror inte på dom men det är väl nåt man följer på skoj. Skarpa bokstäver som du kan dra ut på är bra! Annars struntar man i det där och döper den till Wilson eller något liknande namn. Wilson klingar med en viss klass tycker jag. Men sen vill man ju ha lite skog i det hela... björke! Man kan göra allt till en vetenskap hur fjolligt det än låter!

 

Min lärare på naturbruksgymnasie döpte sina jämtar till tall och björk :)

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Min första hund heter Uncas. Arbetsnamnet för nummer två var brorsan. Så när den nya kom var det smidigast att kalla honom för Brorsan!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Första hunden: Ettan

Andra hunden: Tvåan

Tredje hunden: Trean 

osv. 

Det där är ett jävla bra system. Brukar använda det själv även om mina har andra namn. :biggrin:

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Det där är ett jävla bra system. Brukar använda det själv även om mina har andra namn. :biggrin:

min granne kallade sin barn för de ;)

Annars brukar hundar kunna heta hundjävel...:)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Man brukar väl säga att hundar ska ha namn med S-ljudet i sig för det är ett ljud som det lätt hör och lyssnar till!

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.








×
×
  • Skapa ny...