Hoppa till innehåll

Vad är detta för hund?


Älgflugornas Herre

Recommended Posts

Fick denna bild av en kompis med frågan om vad det är för hund:

429384_10151341195066828_1039199978_n.jp

 

Enda informationen jag har är att bilden är "gammal" och att det är romer som har den....

Skall försöka få fram mer info men kom gärna med förslag på vad det kan vara för något, aningen här eller på min blogg http://lipoptena.blogspot.se/2013/03/vad-ar-detta-for-hund.html?showComment=1364468684274#c107535264714856278

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Svårt att se på bilden, och det kan ju vara en rejäl gatukorsning av olika raser. 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag har som sagt ingen mer information om bilden än att den är "gammal" och att det är romer på den.

 

Personligen tycker jag att tassarnas storlek antyder att det är en valp.....

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Anar även jag som Mr Marlin att ursprunget kan vara av väl varierande slag. Tycker mig se att öronen är kuperade... Om så är fallet är det väl för att ge ett mer elakt intryck. Benen verkar också överdrivet långa och tycks inte passa riktigt till kroppen, tycker mig se brister i framför allt bröstkorgens såväl bredd som djup.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Är inte bilden förvrängd   tycker det ser ut som att allt närmast marken är förstorat  hundens tassar o ben  och personens skor

Kanske en dålig kamera o konstigt perspektiv?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Skall försöka få fram mer info om bilden. Återkommer, men kom gärna med fler reflektioner.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Det är svårt att avgöra vad det är för hund, men jag gissar på en blandrashund av något slag.

 

Det går inte att få större foto? Jag har provat att redigera men då blir den suddig o grynig.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Skulle tro att min kompis fick bilden via mobilen och kvaliteten är därefter. Han jobbar på att få fram en bättre variant.

 

Jag tror också på en blandis, men det verkar vara lite av en best...

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Med tanke på tassarna skulle jag gissat att någon pilsk hobbit har varit framme och haft lite för kul på fyllan...så blandras är alltså min gissning. :biggrin:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Skulle tro att min kompis fick bilden via mobilen och kvaliteten är därefter. Han jobbar på att få fram en bättre variant.

 

Jag tror också på en blandis, men det verkar vara lite av en best...

 

Jag tycker den ha en konstig kropp men långa ben.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.








×
×
  • Skapa ny...