Hoppa till innehåll

Begagnad Browning Gold VS ny scandium


linus22magnum

Recommended Posts

hej nu ska brorsan sälja sin gamla bössa och köpa ny. han har bestämt sig för en halvautomat så det kommer det bli, så ingen bock ! :tongue:  Valet står mellan en Browning gold hunter, och en ny Scandium, Browningen kostar 7,000 kr och den nya scandiumen kostar 6,00 kr. Browningen har 3av 5 stjärnor i skick och ser ganska välbevarad ut men ändå lite sliten, medans scandiumen då är helt ny. Det behöver jag också hjälp med, vilket år är browning gold hunter gjord? som jag fick fram så var golden serien gjord mellan 96-98 stämmer detta? för om det är sant ska man välja en ny turk-bössa som ändå är av moddellen bättre och inte har skjutit ett skott eller ska man ta en browning Gold hunter som (troligtvis) är ungefär 15 år gammal och har skjutits en hel del ? För som man säger det är ju ändå en Browning :cool:  

Mvh Linus.  Browningens länk:  http://www.interjakt.com/alvesta/begagnade-vapen/vapen/425    

Scandiumens länk:  http://www.interjakt.com/vara-produkter/produkt/63

 

 

 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Finns väl fler beg. halvautos att välja mellan? Man är ju inte låst till en handlare.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Ta en beretta istället. Är mitt förslag.

Finns många 391 där ute som ligger ute för 6000-7000:-

S.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Benelli finns också i den prisklassen

 

så säg till bror din att håll på slantarna och testa runt på olika modeller och tillverkare

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

En Browning eller en sketen turkumat? Det är intet val.

 

Gör som de andra säger - kolla runt lite, det finns massor med bra automater beggade på marknaden till bra priser. Att då köpa biligt skrot dyrt är inte så smart i mina ögon.

 

/T

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

vi gjorde rätt som höll i slantarna :thumbsup: . var faktiskt i smma affär idag interjakt alvesta berggrensvapen. och när vi kollade på deras sida så fanns denna: http://www.interjakt.com/alvesta/begagnade-vapen/vapen/421 en Beretta AL 391 urika för 9,000. men när vi kom nu så var den prisänkt till 8,000, och så fick brorsan faktiskt 1000 kr för sin kinaskitpump. så en beretta 391:a för 7,000 gjorde vi en bra affär eller ??? :wink:  på hemsidan hade den 3/5 i skick men den var som ny! inte en repa eller märke eller något. brorsan blev i alla fall riktigt nöjd ! :biggrin: bara lite roligt att veta liksom hur bra bössan är ? en berretta är ju alltid en berretta. men vilken årsmodell är det och så ? om någon alltås kan något om bössan får ni gärna säga det :wink:  :tongue:

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Bra val. Jag hade en sån och den funkade suveränt i alla år jag använde den. Sålde den och köpte en browningbock vilket jag ångrade efter bara ett år. Nu har jag en berettaautomat igen, fast en xplor. Urikan är en mycket trevlig bössa och sköter ni den så håller den hur länge som helst.

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Bra val. Jag hade en sån och den funkade suveränt i alla år jag använde den. Sålde den och köpte en browningbock vilket jag ångrade efter bara ett år. Nu har jag en berettaautomat igen, fast en xplor. Urikan är en mycket trevlig bössa och sköter ni den så håller den hur länge som helst.

ja hoppas den håller bra :smile: var det urika eller var det urika 2. för dom har gjort en 2:a som har ett system som rengör sig själv. kostar ungefär 11 ,000. xploren ser väldigt trevlig ut den med ! :smile:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

ja hoppas den håller bra :smile: var det urika eller var det urika 2. för dom har gjort en 2:a som har ett system som rengör sig själv. kostar ungefär 11 ,000. xploren ser väldigt trevlig ut den med ! :smile:

Det var en urika jag hade.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Det var en urika jag hade.

ja :smile:  du som har erfarenhet av vapnet vet du när beretta tellverkade vapnet. årsmodell ? :smile:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

ja :smile:  du som har erfarenhet av vapnet vet du när beretta tellverkade vapnet. årsmodell ? :smile:

 

Kolla dateringsstämpeln, alla italienska vapen har en datringsstämpel med två bokstäver eller romerska siffror i.

 

Tabellen för vilka bokstäver som matchar vilket år hittar ni bla här, längst ner på sidan.

 

/T

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Kolla dateringsstämpeln, alla italienska vapen har en datringsstämpel med två bokstäver eller romerska siffror i.

 

Tabellen för vilka bokstäver som matchar vilket år hittar ni bla här, längst ner på sidan.

 

/T

tack ! :smile:  det ska kollas när hans licens kommer :thumbsup:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

nu är brorsans skönhet hemma  :smile:  bästa köp han någonsin gjort ! tack till alla som hjälpte oss. ägaren av butiken hade lagt ut fel på sidan först tror jag men jaja, en: beretta al 390 silver mollard är det. fy fasen va fin och välbevarad den var också. vi skjöt 75 st 24 grams övningspatroner igår och den hängde sig inte en gång. även jag träffade 4/4 duvor lätt! väldigt lätt vapen ! kan rekomenderas till dom som går långt eller ungdomar. och ingen rekyl alls ! helt annat än en bock. den enda nackdelen är väl att det är ett bombnedslag av patroner sen  :tongue:

post-10838-0-12237800-1378052177_thumb.j

post-10838-0-41798000-1378052461_thumb.j

post-10838-0-84754100-1378052483_thumb.j

post-10838-0-10272200-1378052500_thumb.j

  • Like 2
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jaha...var det en A390 och inte en A391. Då var den ett par tre tusenlappar 'för dyr'. Att tro man gör fynd hos en vapenhandlare är väl kanske aningen naivt. De bedriver ingen välgörenhetsverksamhet ;) Men var glada ändå du och bror din...det är en fin och snudd på outslitlig bössa. Jag hade en A390 i 19 år som bara gick och gick...inte ett enda eldavbrott :)

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.








×
×
  • Skapa ny...