Jump to content

Recommended Posts

Tjörnbon

Jag har 2 små kycklingar som en Höna tar hand om medan det ligger hönor på 4 ställen till och ruvar  :happy:

Det är lite skralt att bara 2 kläcktes under denna hönan eftersom det låg 20 ägg under henne, jag borde kanske vara nöjd eftersom jag kan komma att få utrymmesbrist om alla kläcks.

Kul att det rör sig i varje fall  :thumbsup:

• 2 weeks later...
  • Replies 82
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

• Mirva

16

• ozzian

13

• Miljöfriend

11

• Kahl

10

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jag ska äta ägg!

Nu piper det och hvittrar i min maskin, 3 blommehöns och en bohuslänDal har gjort hål i sina ägg, två Welsumerägg vickar fram och tillbaka

Börja med Jungle Cock tuppar istället. En nacke kostar ju en förmögenhet att köpa.

Posted Images

Här har vi haft en otroligt dålig kläckning, endast 25% har kläckts. Det börjar även bli lite tomt i hönsgården så om någon har Orpington, Aus Orpington eller Hedemora kycklingar eller höns att sälja av så är jag intresserad, runt 5-10 st. Min myskandshane verkar heller inte sköta sitt jobb så är på jakt efter en ersättare åt honom.

Miljöfriend

Här har vi haft en otroligt dålig kläckning, endast 25% har kläckts. Det börjar även bli lite tomt i hönsgården så om någon har Orpington, Aus Orpington eller Hedemora kycklingar eller höns att sälja av så är jag intresserad, runt 5-10 st. Min myskandshane verkar heller inte sköta sitt jobb så är på jakt efter en ersättare åt honom.

Jag har några genbankshöns av Hedemora. Är du med i genbanken?

Nope, har inga Hedemora ännu utan det enda jag avlar just nu är Australian orpington, hedemora är framtidsprojekt så därför jag är intresserad av att få in några höns nu.

• 2 weeks later...
Backwoods Steve

Jag vill köpa höns till våren, nå som har nå att erbjuda? Vill ha 5 hönor å en tupp, en som galer mer än grannens är bra > :)

Kläckte ut 8 kycklingar från vakteläggen jag fick från Ozzian, dom är nu 5veckor och 4dagar, idag hittade jag första ägget från dom :biggrin:

• 9 months later...
ozzian

faverolle ägg eller kycklingar köpes eller liknande ras!