Jump to content
https://www.Reservdelar24.SE

https://www.AUTOdoc.SE
www.anglavakter.com

• Similar Content

• Wachtelbruno
      By Wachtelbruno
      Hej allesammans kritisera mig gärna om jag har hamnat fel men detta är mitt första inlägg på ett forum.
      Jag är nyexaminerad och har precis fått hämta ut mitt första hagelvapen, men jag vet inte vad jag har köpt för något och skulle uppskatta all hjälp jag kan få!
      Det jag vet: det är en beretta, sida vid sida, kaliber 12/70, den har ejector.
      Skulle vara intressant att vet modell, tillverkningsår mm.
      Jag vet inte vad för någon information som behövs för att avgöra men fråga gärna så ska jag svara så gott jag kan.

• Perra 231
      By Perra 231
      Hej, jag har en Miroku 7500 Kombi i 12/7x57R, undrar om det går att justera avtryckaren för kulpipan (den bakre) på något sätt, den är lite trög och ojämn nu så fungerar inte något vidare till skott på längre håll. 
      Finns det något enkelt sätt att justera avtryckare själv? måste jag lämna in den till en vapensmed? går det ens att justera avtryckaren? har jag rengjort/oljat den fel? 
      Eller är det bara att gilla läget och bära 2 bössor (hagel och .222rem) när jag är ute och jagar fågel och bara anpassa mig till den när jag jagar småvilt och det ev. kommer rådjur
      (har betydligt snällare avtryckare på studsaren jag skjuter mest med)
    • Richard Jonsson
      By Richard Jonsson
      Tjäna!
      Har nu börjat få hem alla delar o saker som krävs för att kunna jaga.
      Har en winchester xpr i .308 utan dämpare eller m-broms.
      Det jag undrar lite över är om det finns andra xpr ägare här på forumet eller kunniga säljare, ägare osv som kan rekommendera en redigt grym kula att jaga med, samt en billig och bra övningsammunition. Det som jag kommer att jaga lär bli gris och rådjur i första hand.

Tack
      /Richard 
Sign in to follow this  
Joakim Andersson

Modulvapen

Recommended Posts

Joakim Andersson

Hej på er!

Nu är det så att jag fick hem min beaglevalp i torsdags som förhoppningsvis skall bli en har- och rådjurshund. Nu sitter jag här och funderar på en kombi och såg i senaste numret av JJ en annons av Finn 412. En modulbock med tre olika pipor (hagel-hagel, hagel-kula, kula-kula) och tänkte att det kanske skulle vara något att satsa på till nästa år. Jag använder ju redan en hagelbock Husqvarna 1411MC som jag trivs mycket bra med, men jag tänkte att det skulle löna sig att köpa en modul eftersom jag får tre bössor i ett så att säga. När jag söker på nätet efter liknande bössor dyker även Valmet 412 upp med samma princip. 

Mina frågor: Är Valmet eller Finn 412 ett bra köp? Vet att Finn är tillverkad i Italien (vilket många våra från början nordiska vapenmärken är idag)

Och har ni några andra kombivapen ni rekommenderar till rådjursjakt till ett lägre pris? (har en lite kvävd ekonomi ;) )

pmt

Valmet ja men Tikka 412, Finn 512 eller Finn Classic ska du akta dig för - de görs av Marochi som inte är kända för sin kvalitet direkt, förr tvärs om..... Italiensk lågprisproduktion gör sällan någon glad.

En komplett Valmet brukar kosta uppemot 10 000kr, de italienska kopiorna ska kosta betydligt mindre egentligen. Det är lite tunga och klumpiga pjäser men Valmet är snudd på outslitliga, de italienska är kända strulpellar.

Made in Finland är det som gäller mao.

T

• Like 1

Joakim Andersson

Valmet ja men Tikka 412, Finn 512 eller Finn Classic ska du akta dig för - de görs av Marochi som inte är kända för sin kvalitet direkt, förr tvärs om..... Italiensk lågprisproduktion gör sällan någon glad.

En komplett Valmet brukar kosta uppemot 10 000kr, de italienska kopiorna ska kosta betydligt mindre egentligen. Det är lite tunga och klumpiga pjäser men Valmet är snudd på outslitliga, de italienska är kända strulpellar.

Made in Finland är det som gäller mao.

T

Okej, fick ungefär samma svar på robsoft så tack så mycket!  :biggrin: