Hoppa till innehåll

Garmin Astro DC50


FinHunter

Recommended Posts

What’s new with the DC50 combo?

 

DC50 collar:

 

  • Integral Rescue Mode automatically conserves batteries after they reach 25% charge.
  • Better GPS signal on the DC50 because
  • GPS receiver mounted to top of collar like previous DC30 collar
  • GLONASS enabled GPS allows collar to track more satellites
  • Longer, more durable VHF antenna with braided steel core provides better communication.
  • Bark Detection gives you real-time info on how much your dogs are barking in the field.
  • Tool-less design makes for fast, easy changes of collar straps without the need for tools
  • Waterproof up to 10 meters

 

For Users with an Astro 320 handheld:

 

  • DC50’s will only track on the 320.
  • Users can update the software on older Astro 320 handhelds to track the DC50.

 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Går den att koppla till en svensk Astro 320 hur som helst?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Går den att koppla till en svensk Astro 320 hur som helst?

 

Nej.

 

Detta är US modellen, men funktionerna kommer vara samma i Nordic modellen skulle jag tänka mig. 

 

Få se när DC50 Nordic modellen släpps här hos oss. Blir nog att skaffa om priset är rätt  :happy:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

GLONASS sabbade ju just utrustning för typ 1 miljard  :tongue:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Är man inne och läser på Garmin Sverige så skriver dom om den som att den redan finns... Så den måste uu komma inom kort tycker man.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Kommentar från Jakt.se:

"Jag vill även passa på att påpeka att den amerikanska versionen av DC 50 lanseras med skallindikator, men Garmin har valt att ta bort den funktionen på den europeiska versionen. Deras uppfattning är att kraven på skallindikatorn i USA är något annorlunda, med deras typ av jakt och vilka hundar som används, än de krav vi ställer på den europeiska marknaden."

Konstigt???

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

För i USA släpper man ju bara 10-20 hundar åt gången och då är det ju svårt att höra om det skäller medan i Sverige där vi släpper 1-2 hundar åt gången så är det enkelt för de är inte långsprungna heller! ;)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

På Garmin Finland marknadsför man nog DC50 som att den har skallindikator...

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

På Garmin Finland marknadsför man nog DC50 som att den har skallindikator...

Var säkert samma på Garmin Finlands sida som Ledel skriver att man kopierat rakt av. Skickade email åt dem igår. De svarade på mitt epost nu med frågan om skallindikatorn. Den kommer ej att finnas med:sad:

 

Då kan man spara pengarna  :sleep:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Var säkert samma på Garmin Finlands sida som Ledel skriver att man kopierat rakt av. Skickade email åt dem igår. De svarade på mitt epost nu med frågan om skallindikatorn. Den kommer ej att finnas med:sad:

 

Då kan man spara pengarna  :sleep:

Vad är det för riktpriser på 320 + DC50 i Finland? Såg att 320 + DC40 gick lös på 549 EUR, hyffsat bra pris!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Har ej sett nå priser, annat än att hört, att Dc50 skall vara ungefär samma som Dc40 prismässigt

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Våra hundar har tydligen för tjock päls... Men varför inte låta indikatorn följa med även om den inte är tillförlitlig? På tex en stövare borde den funka iaf. En lurvig älghund kanske den inte funkar på, men so what. Antar att priset inte är lägre här än i USA med indikatorn....

 

"Mitt i semestern släpper ‎#Garmin nyheten att de lanserar ett nytt hundhalsband till ‎#Astro 320 i augusti som heter ‎#DC50. I USA har halsbandet skallindikator men den svenska versionen har inte det pga att det inte finns mikrofon utan istället känner den av vibrationerna när hunden skäller och det gör att skallindikatorn inte fungerar på hundar med tjock päls som spetsar. Priset för det nya halsbandet är 2895kr och paketpriset för Astro 320 och DC50 blir 7295kr. DC50 halsbandet fungerar inte till Astro 220 men till Astro 320 efter att den uppdaterats gratis på garmin.se"

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Nu har jag ju fler halsband än hundar, en liten fördel är att DC50 inte är kompatibel med 220 så de som tittar på pass TV och missar djuren i pass kan ju använda sinnena till jakt. Men går något sönder så beställer jag nog en dc50.

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag ska köpa nytt halsband då vi har utökat med en gråhund. Hade gärna köpt ett DC 50 pga längre räckvidd och batterisparfunktion.

Sitter dock på en Astro 220 idag och ska de nu ta över 7000 spänn för paket med 320+ dc50 så lär jag hoppa över det och hoppas på att DC 40 kommer sjunka i pris när det nya släpps.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Undra om de bara tänker byta ut DC40 halsband mot DC50 i de paket de redan har eller om de kommer sälja ut de DC40 + 320 de har billigt precis innan de får in det nya halsbandet....Har 220 + DC40 idag vilka funkar galant så jag har ingen riktigt anledning att byta men man blir ju lite sugen iaf!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.
×
×
  • Skapa ny...