Jump to content
https://www.Reservdelar24.SE

https://www.AUTOdoc.SE
www.anglavakter.com

• Similar Content

• sven1019
      By sven1019
      Jag funderar på att skaffa en precisions träningsgevär i .223 enbart för träning och målskytte på över 100m. Jag försöker bestämma mellan att skaffa en färdigbyggt produktionsgevär eller att få en gevär byggt av en vapensmed. Jag har inte en förmögenhet att spendera men inser att, för precision, får jag det jag betalar för. Kan någon rekommendera en produktionsgevär eller en bra tillverkare? När det gäller specialbyggda gevär, känner någon till en bra vapensmed i Sverige, helst i Stockholmsområdet? Har någon erfarenhet av att beställa en gevär internationellt? Jag känner till många bra vapendelar som tillverkas i USA och mycket bra vapensmeder där. Eftersom jag åker ditt ett par gånger om året går det för mig att få en gevär byggd där. Vad tycker ni? All hjälp och information är välkommen. Tack
    • WRoos
      By WRoos
      Tjena!
      Undrar hur ni har löst det med att äga hund och jobba? Har ni möjlighet att ta med hunden till jobbet, vilket yrke har du ifall du har den möjligheten? Skriv gärna lite hur ni gör. Om hunden får stanna hemma hela dagarna, hur har ni löst det då? 
    • Williams24
      By Williams24
      Halloj! 
      Har en 6 månader gammal irländsk setter som jag kan stanna i de flesta situationer då det inte är stora störningar, är han själv kan jag stanna på hyggliga avstånd också. Däremot går det inte jättefort ner. Ibland vänder han också och tar ca 10 steg mot mig innan han stannar. Söker tips på hur jag kan gå tillväga för att få till detta? Jag vill att han på stannakommando ska göra allt han kan för att stanna direkt! 
    • JaktOscar
      By JaktOscar
      Hej!
      En kompis wachtelblandis har nu börjat göra utfall mot andra hundar vid både jakt och hemma. De kan leka först men sen så ryter han till och biter. Han har blivit attackerad av andra hundar har jag förstått om det kan ha lyft fram detta beteende. 
      Någon som har tips på hur man kan ta bort detta beteende då han jagar i ett ganska stort lag med mycket hundar. 
      Sen efter skott så vaktar han viltet mot andra hundar då det är hans men det tycker jag inte är så farligt då det bara är att vissla in honom så kommer han. 
      Vad ska vi göra tycker du?
      Skitjakt!!
    • Hildingsson101
      By Hildingsson101
      Hej nu vill jag ha lite hjälp med att välja hund. Jag har rätt höga krav på min hund så därför vill jag ta hjälp. Jag bor i norr med stora marker mycket rådjur räv hare och älg och jag vill att min hund ska jaga så mycket olika som möjligt, jag vill ha bra lydnad och kontakt under jakten och hemma, jag vill ha drev tider på minst 30 min upp till 1 timme och det ska vara lite sök på den. Vilken ras ska man välja?
      tacksam för seriösa svar
Sign in to follow this  
Kahl

blodspår

Recommended Posts

Kahl

Satt här och funderade och kom på att jag är lite osäker på vem man råa fråga om det är ok att lägga blodspår. Är det markägaren eller jakträttsinnehavaren?

Lättast hade varit om jag haft egen mark, då hade jag varit herre på teppan på bägge posterna;-)

Någon som har ett bra svar?

Väl mött

Minken88

Satt här och funderade och kom på att jag är lite osäker på vem man råa fråga om det är ok att lägga blodspår. Är det markägaren eller jakträttsinnehavaren?

Lättast hade varit om jag haft egen mark, då hade jag varit herre på teppan på bägge posterna;-)

Någon som har ett bra svar?

Väl mött

Frågar alltid markägaren jaa. Jakträttsinnehavaren tar man i 2:dra hand :thumbsup:

Kahl

Tack tack!

EmilL

Ett spår utan blod då? Är det fritt fram att dra en klöv vart som helst och lämna den ett antal timmar för att sedan återvända med hunden för spårning?

Minken88

Ett spår utan blod då? Är det fritt fram att dra en klöv vart som helst och lämna den ett antal timmar för att sedan återvända med hunden för spårning?

Tänkt dig att du går med hunden i koppel och plockar svamp, både hit o dit. Störningen av den aktiviteten där är lika hög som när du går med lina o spårar klöv med hunden, utan blod givetvis :thumbsup: men fråga är alltid bäst..då kanske du får mer mark under fötterna oxså :wink:

EmilL

Tänkt dig att du går med hunden i koppel och plockar svamp, både hit o dit. Störningen av den aktiviteten där är lika hög som när du går med lina o spårar klöv med hunden, utan blod givetvis :thumbsup: men fråga är alltid bäst..då kanske du får mer mark under fötterna oxså :wink:

Jo det var det jag tänkte, men alltid skönt om nån har svar på tal  :smile:

Får ta kommunens skogar och ängar till spårträning(utan blod) så kan ingen gnälla  :thumbsup: