Hoppa till innehåll

https://www.Reservdelar24.SE

• Liknande innehåll

• Hildingsson101
      Av Hildingsson101
      Hej nu vill jag ha lite hjälp med att välja hund. Jag har rätt höga krav på min hund så därför vill jag ta hjälp. Jag bor i norr med stora marker mycket rådjur räv hare och älg och jag vill att min hund ska jaga så mycket olika som möjligt, jag vill ha bra lydnad och kontakt under jakten och hemma, jag vill ha drev tider på minst 30 min upp till 1 timme och det ska vara lite sök på den. Vilken ras ska man välja?
      tacksam för seriösa svar
    • Ekstams
      Av Ekstams
      Hej,
      Är ny på forumet och hoppas att mitt inlägg faller under rätt ämne. (Mod får gärna flytta det).

Till saken hör att jag spekulerar i en mindre skogsfastighet för jakt, rekreation och friluftsaktiviteter. Vi utgår ifrån att jag redan äger den.
      Ägaren till grannfastigheten har en större viltåker för att locka bort viltet från sina grödor, viltåkern leder upp till en åtel eller "utfodringsplats" som precis angränsar till min skog.
      (Jakt får inte bedrivas vid utfodringsplatser om stödutfodring är syftet).
      Jag kan se åteln som ligger ca 50 meter från fastigheten och tvärs över har grannen rest ett enormt jakttorn. Misstänker att den har värme och annan lyx för långlivad jakt.
      Vidare är skjutriktningen direkt in mot min fastighet. Bisarrt med tanke på att avståndet mellan torn och min mark är 150 meter.

Det som gör mig mer bekymrad är att grannen satt upp ett stängsel som löper längst hela "min" fastighet, av taggtråd.
      Alltså. Viltet lockas att äta vid en åtel, skjutning sker från tornet som har skjutriktning rakt in mot min fastighet. Det vilt som försöker fly åt mitt håll sätter sig garanterat i taggtråden.
      Är detta ett solklart jaktbrott eller är det såhär oetiskt jakt får bedrivas i Sverige?

Ytterst tacksam för svar och tips. (Lär ju bli konfrontation)
      Vänligen,
      Herr Ekstam

• JägarJohan
      Av JägarJohan
      Hej. 
      BAL Enginering AB har utformat en enkät och behöver jägares hjälp. Syftet är att undersöka vilthantering för att få en bättre och bredare förståelse för jakt och efterhantering av vilt.
      I synnerhet så undersöks fryshantering av vilt med målsättning att minska matsvinn och göra hanteringen av vilt enklare.
      Resultatet från studien kommer ligga till grund för framtida utveckling av tjänster och applikationer, och därför hoppas vi att så många som möjligt tar sig tid att svara på frågorna.
      Enkäten tar ca 5 minuter att genomföra, och du behandlas anonymt.
      Tack på förhand!
      https://goo.gl/forms/YNohBuWsjoA2J89H3
    • JaktOscar
      Av JaktOscar
      Jag bor i västra Götaland och ska träna en kompis hund på vildsvin. Är det någon som vet ett bra vildsvinshägn? 
      Han tyckte det var lite dyrt på almunge och ekonomin är inte den bästa så att lägga 1000kr på det var inte optimalt för honom. 
      Vet ni något ganska billigt vildsvinshägn? Behöver inte ingå mycket i träningen bara att man får hålla på en timme med en gris. 
      Tack! Skitjakt!

• JaktOscar
      Av JaktOscar
      Tjena!!
      Vi i familjen vill köpa en till hund. Hunden ska användas till jakt på rådjur och hjort. Har varit inne och letat upp lite raser men svårt att bestämma sig. Har ni förslag på någon lämplig ras? 
      Vi jagar på ungefär 400ha. 
      Skitjakt på er!!
Glavster

Åsele Trappern

Recommended Posts

Dansken

Tack för att vi FÅR titta :)

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
Dela på andra webbplatser
lsjonsson

Tack för den filmvisningen o du ska veta Åsele trappern att vi gillar dina filmer!:thumbsup::)

• Like 1

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
Blötjärn

Bra film och snygga skott. Vilket avstånd skjuter du på och med vilken kaliber?

• Like 1

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
Glavster
På 2017-06-28 at 06:28 Blötjärn sa:

Bra film och snygga skott. Vilket avstånd skjuter du på och med vilken kaliber?

tack så mycket, avstånden är väl runt 100-150 =) skjuter med 308 blaser R8 sako hammerhead.

• Like 1

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
Glavster

Nu ska ni få se hur björnhundstestet går till i Junsele. Då jag fick filma kompisarnas hundar när dom gick provet. Mera jaktfilmer finns på min kanal och på hemsidan www.aseletrappern.se . Min andra långfilm är snart klar lite korrigeringar så är den komplett. Trailern kommer om ett tag. . https://www.youtube.com/watch?v=TBGMkLE9C2g

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
Glavster
På 2017-06-27 at 21:10 lsjonsson sa:

Tack för den filmvisningen o du ska veta Åsele trappern att vi gillar dina filmer!:thumbsup::)

som sagt alltid glad att höra du gillar filmerna=) du är en trogen följare=)

• Like 1

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
lsjonsson
16 minutes ago Glavster sa:

som sagt alltid glad att höra du gillar filmerna=) du är en trogen följare=)

Tack!:thumbsup: Ja, när man får se film av bra kvalitet så är det alltid kul att följa!:D

• Like 1

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
Glavster

Här kommer en trailer för min andra långfilm där ni kommer att få följa med mig på ett helt jaktår. Vilket innebär, hur jag jagar mig igenom en jaktsäsong. Kommer vara flera olika vilt som jagas i olika former. Kan förhandsbokas nu och kommer nog att släppas i höst  https://www.youtube.com/watch?v=APoM-qFOlAI

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
lsjonsson

Kan inte se trailern! Ringen i mitten står bara o snurrar. Har även provat annan webläsare än Chrome som är min standardwebläsare.

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
Glavster

Stolt och glatt så får jag presentera min andra långfilm "jaktår" som nu finns på dvd och man kan beställa på www.aseletrappern.se . Det går även bra att höra av sig via messenger, mail och telefon ( 0730259640). Priset för denna film ligger på 199kr och den handlar om min jaktsäsong. Trailern för filmen hittar ni här : https://www.youtube.com/watch?v=APoM-qFOlAI&t=2s

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
Glavster
På 2017-07-30 at 08:54 lsjonsson sa:

Kan inte se trailern! Ringen i mitten står bara o snurrar. Har även provat annan webläsare än Chrome som är min standardwebläsare.

märkligt, den ska fungera=) ny länk ovanför!=)

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
lsjonsson
49 minutes ago Glavster sa:

märkligt, den ska fungera=) ny länk ovanför!=)

Tack, men nu måste jag göra dig besviken för den fungerar inte heller! Den står bara o tuggar ringen i mitten.:(

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
LGH
34 minutes ago lsjonsson sa:

Tack, men nu måste jag göra dig besviken för den fungerar inte heller! Den står bara o tuggar ringen i mitten.:(

Du vet Jonsson, i dessa dagar det är viktigt att veta vem som klickar på vad och vem som skapat länken... ;)

Här är snutten utan att skicka användaren via Facebooks länkningstjänst: 

• Like 1

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
lsjonsson
1 hour ago LGH sa:

Du vet Jonsson, i dessa dagar det är viktigt att veta vem som klickar på vad och vem som skapat länken... ;)

Här är snutten utan att skicka användaren via Facebooks länkningstjänst: 

Tack! Jonsson har inte FB, twitter el. något annat.:lol:

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
Glavster

I detta filmklipp så är jag bjuden på gåsjakt i kusten. Jag har äntligen tagit mig tid och lärt mig hur man redigerar så förhoppningsvis så kommer det flera filmer så länge materialet räcker. Hoppas ni gillar hur jag har gjort denna film, mycket nöje alla. https://www.youtube.com/watch?v=G2v5QIuEqEQ

• Like 1

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
lsjonsson

Tack för den filmvisningen! :thumbsup:

• Like 1

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
Glavster

Ny film ute på kanalen och hemsidan, där jag visar hur man gör vapenvård på bössan efter jakten och skytteträningen. Jag finns även på instagram: aseletrappern, Hoppas ni gillar denna instruktions video, mycket nöje alla! https://www.youtube.com/watch?v=e0S_yJPxf9c&t=25s

• Like 2

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
lsjonsson

Tack för dom här 3 filmerna och klart sevärda som vanligt!:)

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att lämna en kommentar

Skapa ett konto

Registrera dig för ett nytt konto i vårt samhälle. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här.

Logga in nu

• Användare som läser detta    0 medlemmar

Inga registrerade användare tittar på detta sida.