Hoppa till innehåll

Grävlingsjakten 2013


Teffek

Recommended Posts

Passerade Strängnäs för nån timme sen, såg ingen grävling...

Skickat från min HTC One S via Tapatalk 2. Alla stavfel har jag gjort med flit.

Hade du stannat så kunde du få en öl eller 2 !!
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Tack !! Någon hund för ändamålet har jag inte. Men någon kanske är sugen att komma och prova ??

 

Strängnäs kan jag tänka mig att åka till med min Vorsterh, han gillar grävling.

 

 

Kvällens fångst, släppte hunden ur bilen, han drog längsmed vägen med nosen i backen, rotar fram skotten ur fickan och ska precis ladda då jag hör att han har upptag. ca 10 min gångstånd, täta skall hela tiden och sedan står det fast under en tät helvetes jävla gran, tar mig dit och cirklar runt i ca 5 min innan jag får läge utan att hunden är i fara och då smäller det, en ung hona och andra grävlingen för säsongen.

 

post-4401-0-40483200-1375487381_thumb.jp

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Strängnäs kan jag tänka mig att åka till med min Vorsterh, han gillar grävling.

 

 

Kvällens fångst, släppte hunden ur bilen, han drog längsmed vägen med nosen i backen, rotar fram skotten ur fickan och ska precis ladda då jag hör att han har upptag. ca 10 min gångstånd, täta skall hela tiden och sedan står det fast under en tät helvetes jävla gran, tar mig dit och cirklar runt i ca 5 min innan jag får läge utan att hunden är i fara och då smäller det, en ung hona och andra grävlingen för säsongen.

 

attachicon.gifSäsongens första (3).JPG

Grattis! Här går de trökt så ända in inte en enda?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Någon här som har jakthundar för grävling som orkar ta sig en tripp till västra Värmland (töcksfors)? 

Vi har gott om grävling, men tyvärr ingen hund för ändamålet. 

Vi har 2300 hektar att jaga på. Boende finns att låna ut.

 

Skicka ett brev på jaktsidan om ni har hund för ändamålet och kan ta er hit.

 

/ Samuel 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Blev en till för Funny i natt. Är ju precis skamgränsen. Men får väl ursäkta med att det var en liten mark och en lat och slö hund.

 

var sjutton hittar du alla grävlingar? jag ser bara dom liggandes med benen i luften utmed vägrenen. 

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

var sjutton hittar du alla grävlingar? jag ser bara dom liggandes med benen i luften utmed vägrenen.

Jagar ju på så många ställen att varje mark bara jagas en eller två gånger per säsong så det finns ju alltid några kvar.
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Blev en till för Funny i natt. Är ju precis skamgränsen. Men får väl ursäkta med att det var en liten mark och en lat och slö hund.

Säg bara till om du behöver en pigg hund :rolleyes:
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Sköt en på en grisåtel hos en kompis i Blekinge i lördags 15kg. Skall koka kraniet som trofé.

post-782-0-51767500-1375733822_thumb.jpg

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Fick skjuta en hona för vorstehn ikväll, hon hade tagit bostad under ett gammalt badkar på en åkerholme. Jag fick ställa bössan och välta upp karet vilket givetvis resulterade i språngmarsch men det tog stopp en liten bit bort så jag kunde gå på och skjuta. :)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Sköt årets första grävling för en liten stund sedan  :thumbsup:

Halvstor hane som inte alls följde viltstigen som jag hade under uppsikt utan kom i ryggen på mig så jag precis klarade mig från att stretcha ikväll, åtminstone åt ena hållet.. :happy:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Välkammad och fin. 

 

Ska ut med en kompis och hunden imorgon och se vad vi hittar. Ska testa en ny mark, har även gris på marken så får bli en klass1 bössa också man vet ju aldrig inte så kul att stå med bara 22a då en sur gris står inne i en tät jäkla gran.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Mågen jagade grävling i natt med deras jämte, det blev ingen grävling men väl en veterinärräkning på 2.500kr. Jag har aldrig sett en så sönderbiten hund, båda frambenen var i trasor, hela ansiktet sönderbitet, en huggtand lösbruten med rot och allt, satt i en slamsa av det som varit tandkött en gång. En del sårfickor var upp till 5cm djupa, ingångshålen ca 1cm i diameter. Kan det verkligen vara grävling som åstadkommit detta?  Lo, då borde han vara riven oxå, björn, nej för lite skador, kvar finns grävling eller järv som vi har gott om på skogen. Vad tror ni?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Mågen jagade grävling i natt med deras jämte, det blev ingen grävling men väl en veterinärräkning på 2.500kr. Jag har aldrig sett en så sönderbiten hund, båda frambenen var i trasor, hela ansiktet sönderbitet, en huggtand lösbruten med rot och allt, satt i en slamsa av det som varit tandkött en gång. En del sårfickor var upp till 5cm djupa, ingångshålen ca 1cm i diameter. Kan det verkligen vara grävling som åstadkommit detta?  Lo, då borde han vara riven oxå, björn, nej för lite skador, kvar finns grävling eller järv som vi har gott om på skogen. Vad tror ni?

Usch då, hoppas på bättring hos jycken.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Mågen jagade grävling i natt med deras jämte, det blev ingen grävling men väl en veterinärräkning på 2.500kr. Jag har aldrig sett en så sönderbiten hund, båda frambenen var i trasor, hela ansiktet sönderbitet, en huggtand lösbruten med rot och allt, satt i en slamsa av det som varit tandkött en gång. En del sårfickor var upp till 5cm djupa, ingångshålen ca 1cm i diameter. Kan det verkligen vara grävling som åstadkommit detta?  Lo, då borde han vara riven oxå, björn, nej för lite skador, kvar finns grävling eller järv som vi har gott om på skogen. Vad tror ni?

I gryt kan de göra rejäl åverkan på för skarpa hundar men ovan jord har då aldrig jag hört nåt liknande och på en så pass stor hund ?!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Kontroll av området kommer att ske när husse kommer hem från jobbet.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Mågen jagade grävling i natt med deras jämte, det blev ingen grävling men väl en veterinärräkning på 2.500kr. Jag har aldrig sett en så sönderbiten hund, båda frambenen var i trasor, hela ansiktet sönderbitet, en huggtand lösbruten med rot och allt, satt i en slamsa av det som varit tandkött en gång. En del sårfickor var upp till 5cm djupa, ingångshålen ca 1cm i diameter. Kan det verkligen vara grävling som åstadkommit detta?  Lo, då borde han vara riven oxå, björn, nej för lite skador, kvar finns grävling eller järv som vi har gott om på skogen. Vad tror ni?

Nästan garanterat lo, dom lägger sig på rygg och jabbar med tassarna, precis som en vanlig hemma katt. Eftersom skadorna verka sitta framtill på hunden som du beskriver så låter det som att hunden har gått på lon och den har lagt sig i försvarställning och gett hunden en omgång. Har sett detta några gånger med släktingars jämthundar. Har svårt att se att en grävling skulle kunna åstakomma sådan skador på en så pass stor hund.

 

Hoppas att hunden läker ihop fint! 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.
×
×
  • Skapa ny...