Hoppa till innehåll

vortex, bra eller dåligt?


Ragnarsson96

Recommended Posts

Här två stycken Vortex, ett Viper PST 4-16x50 och ett Viper PST 6-24x50 och kunde inte vara nöjdare! För sen vakjakt är de inte de bästa men i övrigt är de kanon. De har fått vara med om det ena och andra men fungerar ändå perfekt för mig. Att de har livstidsgaranti och är bra prissatta gör heller inte ont ;)

Skickat från min HTC One via Tapatalk 2

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Här två stycken Vortex, ett Viper PST 4-16x50 och ett Viper PST 6-24x50 och kunde inte vara nöjdare! För sen vakjakt är de inte de bästa men i övrigt är de kanon. De har fått vara med om det ena och andra men fungerar ändå perfekt för mig. Att de har livstidsgaranti och är bra prissatta gör heller inte ont ;) Skickat från min HTC One via Tapatalk 2

Om man har snö i bakgrunden, dvs vakjakt på räv funkar dom då? Blir belysningen för skarp? Man skulle nog inte sålt storzeissen :dry:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Nu sålde jag min för jag gillade inte targetrattarna eller vad dom heter, men belysningen gick att ställa väldigt svagt, så inga problem där!

Jag testade inte på snö i bakgrunden men dom är rätt dåliga i mörker annars en ypperlig kikare!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Om man har snö i bakgrunden, dvs vakjakt på räv funkar dom då? Blir belysningen för skarp? Man skulle nog inte sålt storzeissen :dry:

Inga problem! Belysningen är ställbar i 10 steg och jag har aldrig upplevt den som för stark oavsett situation. Kan säga att jag sålde en 6-24x56 Zeiss och köpte två Vortex i stället och det ångrar jag inte!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Inga problem! Belysningen är ställbar i 10 steg och jag har aldrig upplevt den som för stark oavsett situation. Kan säga att jag sålde en 6-24x56 Zeiss och köpte två Vortex i stället och det ångrar jag inte!

 

Gjorde samma som du ångrar inte det heller  :biggrin:

 

 

Mvh.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.








×
×
  • Skapa ny...