Jump to content
https://www.Reservdelar24.SE

https://www.AUTOdoc.SE
www.anglavakter.com

• Similar Content

• LinaLanderby
      By LinaLanderby
      Vi har stått på kö en tid till flera kullar men fått besked från samtliga att valparna inte räckte till för att bli tilldelad. Jag gör därför ett försök här i gruppen på vinst och förlust. 
      Planen är att arbeta mycket med hunden så som att gå jaktprov, lydnad, bruks och praktiskt jakt i säsong. Hunden skulle få en aktiv familj som gillar friluftsliv, man som jagar, lantställe i Jämtland med långa och många fjällturer. Både jag och min man är uppväxta med hundar och är väl insatta i vilket jobb som krävs för en välmående hund. Vi har mycket tid och kärlek att ge!
      Alla tips mottages tacksamt. Om valp inte finns just nu kanske någon vet om en planerad kull till hösten? Vi kan även tänka oss en unghund/omplaceringshund. 
      Stort tack på förhand! 🙏🏻
    • WRoos
      By WRoos
      Tjena!
      Undrar hur ni har löst det med att äga hund och jobba? Har ni möjlighet att ta med hunden till jobbet, vilket yrke har du ifall du har den möjligheten? Skriv gärna lite hur ni gör. Om hunden får stanna hemma hela dagarna, hur har ni löst det då? 
    • Williams24
      By Williams24
      Halloj! 
      Har en 6 månader gammal irländsk setter som jag kan stanna i de flesta situationer då det inte är stora störningar, är han själv kan jag stanna på hyggliga avstånd också. Däremot går det inte jättefort ner. Ibland vänder han också och tar ca 10 steg mot mig innan han stannar. Söker tips på hur jag kan gå tillväga för att få till detta? Jag vill att han på stannakommando ska göra allt han kan för att stanna direkt! 
    • PerT
      By PerT
      Vår renrasiga Griffon Nivernais-tik smet med unghunden, en jämte&GN på egen date. Följden av det är födda 15/1 syns nedan. 

Mamman ställer älg och gris. Driver räv och hare. 
      Hanen är än så länge en unghund som jagar nästan bra ibland, ställer gris ibland och jagar löv vissa dagar.
      Vet inte vad värdet är på såna valpar. 
      För mig är det viktigt att de får jaga och hamnar hos en bra husse och matte.
      Pris 7000 kr

• JaktOscar
      By JaktOscar
      Hej!
      En kompis wachtelblandis har nu börjat göra utfall mot andra hundar vid både jakt och hemma. De kan leka först men sen så ryter han till och biter. Han har blivit attackerad av andra hundar har jag förstått om det kan ha lyft fram detta beteende. 
      Någon som har tips på hur man kan ta bort detta beteende då han jagar i ett ganska stort lag med mycket hundar. 
      Sen efter skott så vaktar han viltet mot andra hundar då det är hans men det tycker jag inte är så farligt då det bara är att vissla in honom så kommer han. 
      Vad ska vi göra tycker du?
      Skitjakt!!
Sign in to follow this  
Liza Bahri

Sökes: klövvilt//rådjursklövar

Recommended Posts

Liza Bahri

Hejsan jag söker klövvilt gärna rådjur men annat går också bra till Viltspår med hund.

Är det någon som har det?

killer_mouse

vart finns du i Sverige ??

Liza Bahri

Hej, jag bor i stockholm och lättast skulle vara om det fanns något i närheten! :)

killer_mouse

jag bor tyvärr andra sidan av Sverige men bockjakten börjar snart så då kommer nog nån med några st

Mirva

Qvarnhill hade ju städat frysen och hade en del klövar, han bor ju i Uppsalatrakten så dit har ni ju inte så långt.

qvarnhill

Precis Mirva, jag har säkert +20 rådjursklövar i frysen så hör av dig du Liza & Millan!