Jump to content
https://www.Reservdelar24.SE
https://www.AUTOdoc.SE

• Similar Content

• WRoos
      By WRoos
      Tjena!
      Undrar hur ni har löst det med att äga hund och jobba? Har ni möjlighet att ta med hunden till jobbet, vilket yrke har du ifall du har den möjligheten? Skriv gärna lite hur ni gör. Om hunden får stanna hemma hela dagarna, hur har ni löst det då? 
    • Williams24
      By Williams24
      Halloj! 
      Har en 6 månader gammal irländsk setter som jag kan stanna i de flesta situationer då det inte är stora störningar, är han själv kan jag stanna på hyggliga avstånd också. Däremot går det inte jättefort ner. Ibland vänder han också och tar ca 10 steg mot mig innan han stannar. Söker tips på hur jag kan gå tillväga för att få till detta? Jag vill att han på stannakommando ska göra allt han kan för att stanna direkt! 
    • PerT
      By PerT
      Vår renrasiga Griffon Nivernais-tik smet med unghunden, en jämte&GN på egen date. Följden av det är födda 15/1 syns nedan. 

Mamman ställer älg och gris. Driver räv och hare. 
      Hanen är än så länge en unghund som jagar nästan bra ibland, ställer gris ibland och jagar löv vissa dagar.
      Vet inte vad värdet är på såna valpar. 
      För mig är det viktigt att de får jaga och hamnar hos en bra husse och matte.
      Pris 7000 kr

• JaktOscar
      By JaktOscar
      Hej!
      En kompis wachtelblandis har nu börjat göra utfall mot andra hundar vid både jakt och hemma. De kan leka först men sen så ryter han till och biter. Han har blivit attackerad av andra hundar har jag förstått om det kan ha lyft fram detta beteende. 
      Någon som har tips på hur man kan ta bort detta beteende då han jagar i ett ganska stort lag med mycket hundar. 
      Sen efter skott så vaktar han viltet mot andra hundar då det är hans men det tycker jag inte är så farligt då det bara är att vissla in honom så kommer han. 
      Vad ska vi göra tycker du?
      Skitjakt!!
    • PerT
      By PerT
      Jaha då har det hänt. Griffon Nivernais-tiken har blivit smygbetäckt av vår blandras GN/jämte. Om vi gissar rätt så är det 2-3 veckor kvar. Båda jagar, tiken är bra. Hanen en unghund som iaf påbörjat sin jaktliga bana så det finns bra förutsättningar på båda sidor.
      Hur brukar sånt funka vid försäljning av jagande blandras, är det svårt att hitta köpare?
      Har jaktsidan regler kring annonsering av valpar där man återkommande följer kullen med annonsen?
      /Per
Sign in to follow this  
Liza Bahri

Millans träning!

Recommended Posts

Liza Bahri

Hejsan är precis hemkommen efter ett läger där vi lagt olika typer av spår blodspår och kollat efter rådjursklövar. Samt luktat på en Mink och Skunk. Jag har en snart 6 månaders Pumi valp som jag har tänkt fortsätta träna spår med.
Söker tips ifrån er vilken Sele,spårlina skulle ni rekommendra ?

Sedan så var hon mycket fundersam över själva rådjursklövern, vad ska man göra för att komme över det.
Några av dem vuxna Pumisarna höll gärna i den och vissa inte.

Är det viktigt att dem håller i klövern?

killer_mouse

tja angående sele och lina så är det lite hugget som stucket men du får prova dej fram till en sele som passar bra linan bör vara mjuk och gärna slät så den inte fastna nånstans  

att hunden inte tar klöven tycker jag inte spelar ingen roll så länge det finns en belöning i slutet 

har själv sett en dobbermann som lätt hittade spårslutet men vägrade konsekvent att ta klöven han fick en boll ist

Liza Bahri

okej då ska testa mig fram!
När jag spårade med instruktören berömmde vi hunden ville hon inte ha klöven så la vi det brevid henne..
Men vi lekte inte med henne bör man det? Vi berömmde henne med rösten och kel!

killer_mouse

hunden ska tycka det är skitkul att hitta slutet (dvs den där läskiga saken) och belöningen beror på hunden t,ex min labb där beröm och glad husse är det bästa som finns men är hunden mer intresserad av en favoritleksak eller godis så ge det ist och även fortsätt med berömmet 

jag lär bli motsagd på många punkter då ett sånt här ämne har långt ifrån absolut en sanning

• Like 1

Kahl

Du kan ta kontakt med Hunting-dog.se här på forumet, han finns i Trosa. Han är grymt duktig på spår!

Väl mött

T4bb3

Som redan är sagt i tråden så är det viktigaste att hunden blir skitglad i spårslut. Sen om det blir det över klöven, dig, godis eller favoritleksaken tycker jag är oviktigt. Då kommer hon ju fortsätta vilja komma till spårslut :)

Daviken1

Att spår ska vara kul är självklart men beror på syfte. Jag kan tycka att en hund som markerar passivt dvs läger sig vid blod är oerhört värdefull!Jag Vill att hunden ska markera tydligt och då delar jag upp det som om blodet var slutet.=beröm boll etc. Tycker man kan gömma belöningar i spåret för att belöna aktiv spårning.Man bör tänka på vad man belönar med.Tycker inte en hund som spårar slarvigt bör få aktivitetshöjande belöning utan godis och lugn i spåret.

Lycka till alla hundar är individer så ingen regel utan undantag