Hoppa till innehåll

Gåsjakt


Mike M

Recommended Posts

Brukar använda Gamebore Black Gold US5 36g, men har ofta använt Rio:s "gröna" 30g US6. Med bulvaner tycker jag man ofta får dem rätt nära och då duger 6:or bra. Ut till 30 meter dör de bra med 6:or med lite klipp i. Men jag föredrar 5:or. 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

På 2017-08-22 at 15:33 Tjörnbon sa:

Du menar loggan på släpet!!

Det kan ligga något i det!! :P

Jag tänkte förstås mest på hagelstorlek och vikt på dem..

Jajamän Winchester ZZ pigeon, började med dem för flera år sedan och satan vi grymma! Iår fick vi ju även lite fler fördelar med dem så det är kul ;) 36g 4or med 415m/s är det i dem :D 

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

VI ska ut till helgen norr om Varberg. Har haft svårt att få ner de grå i år. Kanadickerna slog fint senast. Det har varit redigt blött på slutet och svårt att kamouflera på ett bra sätt. Har nån bra tips för att dölja gömslena naturtroget på lerig/blöt stubbåker? 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Tack...Det är en Gopro hero5 Session och en väldigt billig (Kina) huvudrem  

testade först med att ha den på pipan men det blev inte bra  

minus är att jag inte ser när den är på/av och man skrämmer lätt fågel när man ska starta den från knappen på kameran 

men rolig att ha det filmat 

 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

2 hours ago offire sa:

Tack...Det är en Gopro hero5 Session och en väldigt billig (Kina) huvudrem  

testade först med att ha den på pipan men det blev inte bra  

minus är att jag inte ser när den är på/av och man skrämmer lätt fågel när man ska starta den från knappen på kameran 

men rolig att ha det filmat 

 

Jävligt snyggt med en trippel ! Och träffarna så jävligt fina ut .. Vilken borrning och vilken hagelstorlek ? 

/P

 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Tack är annars en inbiten svartfågelskytt men tror mig ha kommit på det här med gås nu:)

7/8Teague

en Fiocci 42 4a och två Jaktia 36 3or (Nobel)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

13 hours ago offire sa:

Tack är annars en inbiten svartfågelskytt men tror mig ha kommit på det här med gås nu:)

7/8Teague

en Fiocci 42 4a och två Jaktia 36 3or (Nobel)

Låter som en bra kombo , har sett bilder  med 7/8   och dom har vart imponerande.

Jaktia  3:or var det Nobel sport ??  

/ P

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jäkla trångborrning du kör haha, kan inte vara mycket kvar av dem att äta med tanke på att det främst var kroppsskott som du sköt xD ;) Halv choke och träff i huvud/hals brukar jag tycka är bäst :rolleyes::rolleyes: 

Det ska nog till över 40m på en kanadagås och 50m på en grågås för att de inte ska falla som stenar av halvchoke ;) 

Bild från helgens gåsjakt :) 48 grå och 2 kanada :) 

IMG_6830.JPG

  • Like 2
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

På 2017-10-17 at 09:37 culot sa:

Låter som en bra kombo , har sett bilder  med 7/8   och dom har vart imponerande.

Jaktia  3:or var det Nobel sport ??  

/ P

Jag är nöjd med den tycker jag får ner mer och mer död sköt en del papper och där fick jag betydligt mindre luckor mot 1/2

Ja det var Nobel sport dyra.... 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

På 2017-10-17 at 14:03 Simon. sa:

Jäkla trångborrning du kör haha, kan inte vara mycket kvar av dem att äta med tanke på att det främst var kroppsskott som du sköt xD ;) Halv choke och träff i huvud/hals brukar jag tycka är bäst :rolleyes::rolleyes: 

Det ska nog till över 40m på en kanadagås och 50m på en grågås för att de inte ska falla som stenar av halvchoke ;) 

Bild från helgens gåsjakt :) 48 grå och 2 kanada :) 

 

Nä det tycker jag inte någon blev skrot ifs

fåglarna blir så små på film på de avstånden;)

du får heltenkelt bjuda mig på en lektion i detta digra konstskytte på de mer utdragna avstånden mot huvud/hals:)

  • Haha 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

17 hours ago offire sa:

Nä det tycker jag inte någon blev skrot ifs

fåglarna blir så små på film på de avstånden;)

du får heltenkelt bjuda mig på en lektion i detta digra konstskytte på de mer utdragna avstånden mot huvud/hals:)

Det viktiga är ju dock i slutändan att de faller :) Haha precis, kan börja med att ge dig ett tips, svinga o träffa ;);) 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...
  • 3 weeks later...

Jag tror jag är mest imponerad över hur ni kan upprätthålla fokus till så många, tycker att efter typ 30-40 så brukar vi känna oss rätt nöjda och fokuserar mer på kaffet..

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag har på senare åren haft grymt flyt med Knipskyttet dec-jan och det blir höga siffror,  men det kräver mkt jobb efteråt att ta rätt på dom, jag är glad att grabbarna får avsättning för all gås + att de hålls borta från grödor ..

/ P

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.
×
×
  • Skapa ny...