pws 528 Posted September 11, 2013 Share Posted September 11, 2013 Glömde skriva att kontraster och färg är tydligen signaler åt duvorna så skyl händer och ansikte, sedan att sitta i full camo verkar inte vara lika viktigt om ni har bra skydd runt om. Vi körde med duvsnurra samt bulvarner och vid flertalet gånger så ramlade snurran vilket gjorde att en kille fick springa ut för att laga den. Han hade trädcamo-jacka och duvorna kom in lika glatt trots att han stod där mitt ute oh fixade snurran...så ja det verkar som att det finns sanningar och sanningar. Quote Link to post Share on other sites
strävhår 23,407 Posted September 11, 2013 Share Posted September 11, 2013 Glömde skriva att kontraster och färg är tydligen signaler åt duvorna så skyl händer och ansikte, sedan att sitta i full camo verkar inte vara lika viktigt om ni har bra skydd runt om. Vi körde med duvsnurra samt bulvarner och vid flertalet gånger så ramlade snurran vilket gjorde att en kille fick springa ut för att laga den. Han hade trädcamo-jacka och duvorna kom in lika glatt trots att han stod där mitt ute oh fixade snurran...så ja det verkar som att det finns sanningar och sanningar. Gäller inte bara duvor, fick en hemsk kråka över mig när jag var och rättade till bulvanerna härom dagen. Naturligtvis utan byssa. 1 Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts