Hoppa till innehåll

Anar det värsta....


Kias Husse

Recommended Posts

Har en tik som brukar löpa med drygt 6 mån intervall. (Närmare 7 mån än 6)

Enl beräkningar så ska inte löpet börja förens kring månadsskiftet okt-nov.

Men för ett antal dagar sedan så jag en brun fläck på golvet. Antog det var något spill.....

Ikväll noterade jag att tiken tvättade sig lite mer än normalt. Så fram med papperstuss och jovisst det var brunt på papperet.

 

Är det bara att ställa in sig på livmoderinflamation, eller kan ett löp börja med bruna flytningar?

(Tycker mig bara sett ljusröda flytningar i starten av löp tidigare,,,)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Mina damer börjar löp med att det luktar illa några dar, upp till en vecka kanske, och sen lugnar det ner sig innan löpet kommer igång på riktigt. (vilket kan ta mer än en månad!)

Visst kan det ibland bli bruna flytningar men det är inget du behöver oroa dig för tror jag.

 

Ljusa flytningar hade de bara vid första löpet, fast nu är de så bra på att städa att jag extremt sällan ser någonting alls.

 

Luktar det illa under en längre period så tycker jag du skall kolla med en veterinär om det känns bäst. Jag är inte expert på hundars menstruationscykel men vill tro att få är så bra på att ta hand om sig själva som djur. Det är vi människor som är oerhört dåliga på det om vi jämför bland de andra däggdjuren ;)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Mina damer börjar löp med att det luktar illa några dar, upp till en vecka kanske, och sen lugnar det ner sig innan löpet kommer igång på riktigt. (vilket kan ta mer än en månad!)

Visst kan det ibland bli bruna flytningar men det är inget du behöver oroa dig för tror jag.

 

Ljusa flytningar hade de bara vid första löpet, fast nu är de så bra på att städa att jag extremt sällan ser någonting alls.

 

Luktar det illa under en längre period så tycker jag du skall kolla med en veterinär om det känns bäst. Jag är inte expert på hundars menstruationscykel men vill tro att få är så bra på att ta hand om sig själva som djur. Det är vi människor som är oerhört dåliga på det om vi jämför bland de andra däggdjuren ;)

Får hoppas du har rätt.....

Fnular på att ringa vet och kolla imorgon.

Vill inte att tiken ska ha problem, och det skulle iof inte vara skoj om hon börjar löpa nu lagomt till veckan då jakten börjar.

Fast det är ett mindre bekymmer än om det skulle vara några problem.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Förlöp. Rätta löpet bedöms att komma om ca 2 veckor.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Japp, och jag kan nog jaga tom uppehållet också.

Med lite tur är hon färdiglöpt till oktoberjakten också.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Livmoderinflamation så är väl symptomen.

Feber, hässjande, flytningar, dricker mycket vatten, allmänt slö, svullen buk om det gått långt och det inte rinner ut..och ibland buksmärta.

Men de behöver inte ha alla dessa symptom samtidigt...

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.








×
×
  • Skapa ny...