Hoppa till innehåll

Fynd på banan


Stocken1969

Recommended Posts

Undrar vilken laddning man haft till dessa två. Men ont har det nog gort. Tändhatten är långt ute och rillen är väldigt djup i hyllsan. den med rött på ser lite bättre ut. Men sånt här får en att undra.

post-1223-0-60585200-1379874115_thumb.jp

post-1223-0-78155200-1379874179_thumb.jp

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Det där är inte handladdat.

Scandinavian arms säljer dom.

Det är stålhylsor och rillen ska ta upp expansionen i hylsan..

Bernaul har jag för mig att dom heter

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

okej och tändhatten skall den verka som buffert bakåt då :)  Bra att jag fick veta tilverkningen få sådana kommer inte nära någon av mina puffror. Dom ser synnerligen suspeckta ut minnst sagt. :dry:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Undrar vilken laddning man haft till dessa två. Men ont har det nog gort. Tändhatten är långt ute och rillen är väldigt djup i hyllsan. den med rött på ser lite bättre ut. Men sånt här får en att undra.

Hmmm, smuttar vitvin och tar en "kronan" ;-)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag hittade de här hylsorna på banan och jag tror att många kan lista ut vad som hänt. Ni andra kan gissa några gånger så ska jag svara sen.

 

post-59-0-09051700-1379884805_thumb.jpg

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag hittade de här hylsorna på banan och jag tror att många kan lista ut vad som hänt. Ni andra kan gissa några gånger så ska jag svara sen.

http://www.jaktsidan.se/ipb/public/style_images/master/attachicon.gif DSC_0482.jpg

Nån snåljävel som skjutit kronammo i en gubbsexa. Skaplig friflykt där. Vill till att det är en bra utdragare på bössan...annars blir headspace lite väl långt... :lol:;)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag hittade de här hylsorna på banan och jag tror att många kan lista ut vad som hänt. Ni andra kan gissa några gånger så ska jag svara sen.

 

attachicon.gifDSC_0482.jpg

Haha hur många repor är det inte i det patronläget efter det där!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Nå det där var alldeles för enkelt av svaren att döma. Frågan är då hur i helsike man får för sig att göra en sådan sak?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag hittade de här hylsorna på banan och jag tror att många kan lista ut vad som hänt. Ni andra kan gissa några gånger så ska jag svara sen.

 

attachicon.gifDSC_0482.jpg

Finns det fortfarande idioter som gör detta?  :ph34r:

 

Helt makalöst att detta fortfarande pågår! Undrar vilka träffbilder de får när de gör detta... Och vad man försöker lära sig när man är på banan?

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag hittade de här hylsorna på banan och jag tror att många kan lista ut vad som hänt. Ni andra kan gissa några gånger så ska jag svara sen.

 

attachicon.gifDSC_0482.jpg

Gjorde exakt samma sak när jag tog jägarexamen en gång i dåtiden.

Skulle skjuta upp på älgen o gick in i skjutbåset med min 1900 som då var min farbrors. Sa klart o tydligt 30-06 till gubben som satt o delade ut patroner. Fick dom i näven o utan att kolla på patronerna så stoppade jag i dom i magasinet samtidigt som jag pratade med skjutledaren. När första skottet small reagerade jag på rekylen o sedan var det något trögt att repetera... Sköt färdigt serien innan jag kollade på tomhylsorna :P vart en aning förvånad när jag såg dom... Serien vart till råga på allt godkänd så jag är en av få som skjutit upp för jägarexamen men kaliber 30-IDIOT ;) Gubben som gav mig fel patroner erkände sitt misstag o bad om ursäkt. Efter detta kollar jag alla patroner om man lånar av någon annan eller köper på banan!

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Att man skjutit .308 i en 30-06 har jag sett hylsbevis på några gånger, jag har även sett urblåsta 7mm RM skjutna i en 300 WinMag.

 

Okunnighet, snålhet och (som ovan) ärliga misstag kommer nog att se till att vi får se fler urblåsta patroner.........

 

 

Raggarö

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Finns det fortfarande idioter som gör detta?  :ph34r:

 

Helt makalöst att detta fortfarande pågår! Undrar vilka träffbilder de får när de gör detta... Och vad man försöker lära sig när man är på banan?

 

Jodå, och så länge det finns kron-ammo kvar ute i stugorna och snåla idioter som får tillgång till dem så lär vi få se detta varenda år..

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Skjuta krono ammo i 30-06 är bara dumt!

 

Snålt är när farbror frej kommer i fredag innan älgjakten och ber att få köpa 5 Alaska, beklaga sej hur dyrt det är och

sedan fråga om han ¨får pengarna tillbaka när han lämnar igen skotten nästa fredag.

"det blir väl inget skjutande i år heller så dyra som skotten är!"

 

Personligen hört detta, flera gånger tyvärr

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Fattar inte hur folk kan klaga över kostnaden för en näve jaktammunition... Slå ut kostnaden per kg älg så får de se vad löjliga de är!

Visst kostar t ex mina Oryx 41 spänn styck om man köper dem färdiga men varje 41 spänn fyller frysen och det är billigt! ;)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 3 months later...

Gjorde exakt samma sak när jag tog jägarexamen en gång i dåtiden.

Skulle skjuta upp på älgen o gick in i skjutbåset med min 1900 som då var min farbrors. Sa klart o tydligt 30-06 till gubben som satt o delade ut patroner. Fick dom i näven o utan att kolla på patronerna så stoppade jag i dom i magasinet samtidigt som jag pratade med skjutledaren. När första skottet small reagerade jag på rekylen o sedan var det något trögt att repetera... Sköt färdigt serien innan jag kollade på tomhylsorna :P vart en aning förvånad när jag såg dom... Serien vart till råga på allt godkänd så jag är en av få som skjutit upp för jägarexamen men kaliber 30-IDIOT ;) Gubben som gav mig fel patroner erkände sitt misstag o bad om ursäkt. Efter detta kollar jag alla patroner om man lånar av någon annan eller köper på banan!

 

 

En lite värre slik incident hade kunnat inträffa när jag (nån tidig vända inför examen) sköt med en av banans lånebössor (i 6.5 som var det enda tillgängliga) och inför en serie fick .308 av gubben bakom disken... Tur nybisen hade vana att kolla ammon innan den slank ner i magasinet...

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.








×
×
  • Skapa ny...