Hoppa till innehåll

Remoh

Recommended Posts

Hej,

 

Undrar om det är någon som vet en älgbana i närheten av Stockholm där man kan avlägga högviltsprov vid den här tiden på året? Blev klar med min jägarexamen idag och skulle gärna vilja fixa även högvilt.

 

Tack på förhand!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Det finns en i Enköping där man kan ringa och boka tid för uppskjutning av högviltprov.

http://www.jagareforbundet.se/uppsala/asunda-enkoping/skjutbana.htm

 

Har varit där några gånger och skjutit själv för både björnpass och träning inför älgjakten. Fin anläggning!

 

Hur det fungerar med tidsbokningen nu vet jag inte men det skadar inte att ringa och kolla.

 

Mvh.

 

Per.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Tack för ditt svar Per. Dock så var det faktiskt där jag avlade min examen och de ha tyvärr demonterat sin anordning för säsongen. De pratade däremot om någon plats i Norrtälje som jag inte lyckats identifiera.

 

Vänligen,

Andreas

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

Tack för svaren. Huntyard har fått ett mail, men de sitter väl ute på pass så jag ska ringa dit i nästa vecka. Skokloster skall även det kontrolleras!

 

Vänligen;

Andreas

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Återkom gärna med pris på de båda, har högviltprovet kvar och det vore ju smidigt att kunna avlägga det under vinterhalvåret.

telefonskrivet

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Hej,

 

Oklart med både Huntyard & Varpsund om när man skulle kunna avlägga prov hos dem. Däremot så kör Haninge Jaktskytteklubb prov hela vintern. www.hjk.se

 

Vänligen,

Andreas 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Var ute på Haninge Jaktskytteklubb i helgen och gjorde mina prov, då sa dom att det även skulle göras prov imorgon Onsdag 6/11, inte hagel men kula.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Ja, det verkade som de hade ganska många tillfällen framöver då högviltsprov kunde avläggas. För egen del så är jag ganska chokad under den närmsta framtiden och har därför satt upp mig på en "informell" väntelista hos ansvarig för proven.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.








×
×
  • Skapa ny...