Jump to content
https://www.Reservdelar24.SE

https://www.AUTOdoc.SE
www.anglavakter.com

• Similar Content

• Pimmen
      By Pimmen
      God fortsättning, jag undrar hur det ser ut med ration av folk som gång på gång lyckas locka och vaka framgångsrikt på räv med hagel? 
      Det är en kompis yngre syskon som har en liten gård där räven är framme och tar både höns och änder.
      På vår/sommar bedriver dom även liten verksamhet och odlar och säljer frukt och grönt så framöver vill dom även ha hjälp med ren skyddsjakt. 
      Fälla är inte aktuellt då det är lite att åka så kommer inte kunna titta till tillräckligt ofta, har bara hagel för tillfället då jag helt enkelt inte bestämt mig för vilket kulvapen jag ska ha. 

Lyckas ni locka räven inom hagelhåll om ni sitter i koja/gömsle? 
    • Robin Johnsson
      By Robin Johnsson
      Hej jag går i tankarna att skaffa mig ett belyst kikarsikte.
      jag kommer använda den mkt till åtel/vakjakt
      har varit inne på Zeiss conquest v4 3-12x56. Är den värd pengarna eller finns det mer prisvärda sikten? 
    • Kevin från finland
      By Kevin från finland
      Jag är en ny jägare som inte vet ngt om kalljakt (lockjakt). Jag vill ha lite tips tack!
    • JHSkog
      By JHSkog
      Hittade en ny filmsida som heter [raderat].se som handplockar Svenska jaktfilmer. Tacksam för Tips om jaktfilmer som ni vill få upp på hemsidan!
      Filmkategorierna på [raderat].se

• predatorjegern
      By predatorjegern
      Hej! Undrar på era erfarenheter och synpunkter på vilken stövarras som lämpar sig bäst till räv om den helst ska jaga räv och inget annat. (Eventuellt mård och lo) gärna få bra tryck på räven så att den grytar relativt snabbt.. vad tycker ni och vad har ni för erfarenheter här? Vet att individen och jobbet är avgörande men vissa raser borde väll vara mer eller mindre lämpade? Mvh Johan
Sign in to follow this  
hallstensson

Åteljakt på räv/trådlöst larm m.m

Recommended Posts

hallstensson

Tänkte gå in riktigt för rävjakten i år.

Min farsa har jagat mkt räv förr och då hade han larm (icke trådlöst) men han sa nu att jag skulle nog satsa på ett trådlöst larm i år.

Är det nån som har de här eller kan rekommendera något bra och pålitligt?

qvarnhill

Tänkte gå in riktigt för rävjakten i år.

Min farsa har jagat mkt räv förr och då hade han larm (icke trådlöst) men han sa nu att jag skulle nog satsa på ett trådlöst larm i år.

Är det nån som har de här eller kan rekommendera något bra och pålitligt?

Bilbuttericks har ett trådlöst larm som de kallar "uppfartslarm", borde funka fint som åtellarm. Senaste prisuppgiften jag såg var strax under två hundringar, betydligt billigare än precis samma grej som kallas för åtellarm...

Nobbe

Har du tillgång till ström så använd ett som går på ström. Dom är mycket känsligare och krånglar mindre.

Dessutom behöver du inte missa en räv för att batteriet till sensorn har för dålig spänning. 

Gör ett litet tak som skyddar sensorn, det är lätt att det blir kondens både i och utanpå. 

hallstensson

Ja jag har ström, farsan byggde en låda runt larmet med tak när han höll på att jaga. Dessvärre är det trasigt nu så måste få tag i en ny infraröd att montera dit! Lyse har jag med.

• Like 1

Tjörnbon

Det är helt klart som Nobbe skriver!

När det börjar bli kallt så äts batteriet upp på nolltid dessutom så när det är som bäst vak så får du springa som mest på åteln och det är ju aldrig bra.

hallstensson

Det får bli ett nytt larm nu då så kör jag med ström ändå, kanske är säkrast..

Har också hål i skafferiväggen med lucka som man skjuter ifrån (;

Hunter68
Åtellarmet med 1m batterikabel och 10 meter kabel mellan sensor och diod och den reagerade i alla fall på 3 meters håll.
post-8575-0-31598600-1392216252_thumb.jp