Hoppa till innehåll

På trösklen till min livs jakt


Buster

Recommended Posts

Häftig upplevelse och kanske framför allt, jävligt skickligt återgivet!!

Tackar, bugar och bockar! Kände att jag ville få ner alltsammans i ord, både för min egen skull men även för att dela med mig av glädjen! 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Tack allihopa, kan tillägga att hjorten vägde 150kg (!) slaktad, alltså en levande vikt på nästan 300kg! Jag väntar fortfarande på trofén men jag mätt upp hornen till ca 110-120 cm i utlägg och en höjd på ca 110 cm från bas till topp, dock mätt med en tumstock så troligtvis är han lite längre. Åldern var ca 5-6 år :D

  • Like 2
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Grattis!! Jäkligt bra skrivit, som du skrev blir deyt svårt att toppa, men jag tror inte det påverkat jaklusten negativt......:D

/Urban

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Grattis!! Jäkligt bra skrivit, som du skrev blir deyt svårt att toppa, men jag tror inte det påverkat jaklusten negativt...... :D

/Urban

Tack ska du ha Urban! Ne det är som du säger, jaktlusten har snarare påverkats åt det positiva ;)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Stort grattis till dig Johan! :) Riktigt bra återgivet i händelseförloppet också.

 

//Niklas

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Riktigt stort grattis, inte var dag.

Nyköpt bössa från i våras eller?

Tack! Köpte bössan förra hösten, eller det närmaste man kan komma till en materiell självfrände ;) är otroligt nöjd med finnlighten, pålitlig, träffsäker, smidig.. finnar vet vad dom gör kan vi säga! :)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Stort grattis till dig Johan! :) Riktigt bra återgivet i händelseförloppet också.

 

//Niklas

Tack ska du ha! Gjorde mitt bästa för ge en ödmjuk reflektion, vill inte på något sätt framstå som nån macho-gubbe helt utan nerver osv.. för i ärlighetens namn vem är det? Jag skattar mig mycket lycklig, allt klaffade verkligen den dagen! :)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Sicken hjort ! En skribent äru också, grattis !

Tackar, ja den är fantastisk! Stort tack, jag har väl lärt mig ett och annat i skolan. Men jag ville bara förmedla min upplevelse på ett ödmjukt och trovärdigt sätt :) Glad att jag kunde skänka en trevlig stund till er!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Stort grattis till en riktigt fin hjort och fantastisk återberättelse!

Tack så mycket pfrep, i dubbel bemärkelse! :)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.








×
×
  • Skapa ny...