Hoppa till innehåll

Hur många tävlar i lerduveskytte på forumet


Ken1

Recommended Posts

36 minutes ago Ken1 sa:

Browning 525sl är nog en av det trevligaste bössor jag skjutit med. Kanon balans (med 76 pipor) följsam och mycket "pekbar" 

Den påminner om en xs men med räksallad ?

 

Intressant måste jag säga. Så tycker den är mest lik en XS av de Browning bössor du haft. Nu måste jag nog försöka få tag i en och provskjuta. Var upplever du att tyngdpunkten ligger, är den jämförbar med andra Browning bockar.

Ha de.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

4 minutes ago Franchi sa:

Intressant måste jag säga. Så tycker den är mest lik en XS av de Browning bössor du haft. Nu måste jag nog försöka få tag i en och provskjuta. Var upplever du att tyngdpunkten ligger, är den jämförbar med andra Browning bockar.

Ha de.

I min värld helt perfekt balans! Exakt i linje där förstocksträet tar slut. Nu har jag bara browningar med 71 pipor så svårt att jämföra. 

Ses vi är det bara att testa mina. (Har en till på väg???)

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 9 months later...
8 hours ago Ken1 sa:

I morgon bär det av till Trollhättan. 3 dagar x 100 duvor. Ser inte ut som man kommer att behöva paraply 😁

Skugga? Knäck o bräck/C

  • Thanks 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

18 minutes ago Christian N sa:

Skugga? Knäck o bräck/C

Är nog helt öppen terräng 🤪

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

1 hour ago Ken1 sa:

Är nog helt öppen terräng 🤪

Möe vatten med i väskan runt mao!! 

Krossa på!! 

  • Thanks 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

12 hours ago Ken1 sa:

I morgon bär det av till Trollhättan. 3 dagar x 100 duvor. Ser inte ut som man kommer att behöva paraply 😁

Då lär du passera mig när jag jobbar på utgården. Den ligger utmed 44,an innan Källby 

 

Om du nu åker E20 till civilisationen 🙂

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 1 year later...

Wow ni är så coola, jag är sjukt avis på den tid ni har tillsammans och era resultat. En ”kompistjej” var kul grej att höra om./C 

  • Thanks 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

På 2022-09-25 at 17:14 Ken1 sa:

Denna helgen har junior jag och en "tjejkompis" till honom varit i Kalmar för två dagars skytte. Jävlar va bra det va!!! Sticker ut hakan och säger att det va i särklass den bästa compaken som lagts i Sverige. 179 för mej och 168 för Dennis.

Bra skjutet av er båda :)
 

Håller med, var en riktigt bra Compak.

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

29 minutes ago Knipan sa:

Bra skjutet av er båda
 

Håller med, var en riktigt bra Compak.

Det samma. Kungligt 👍👍👍

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag ser numera något som verkar anammas mer och mer, och detta speciellt av relativt nyblivna sporting/compact skyttar

Och det är att skjuta " Gun up "  dvs med på Amerikansk maner ha bössan anlagd när man ropar ut duvan..... Jag brukar frågan om tanken är att dom ska jaga i framtiden och meningen är att de ska sitta /stå/gå med bössan vid axeln hela tiden ??  Dessa olater  är knappast nåt som gynnarflyktskytte under jakt vill jag påstå genom att lära in ett muskelminne med  att stå som en jävla lavett.  Nu menar jag inte att man ska stå som reglerna till J-trap eller skeet, och jag påstår att skyttet gynnas av att inte ha bössan vid axel eller kind när duvan kallas.  Jag brukar säga till dom att på vår hemmabana har vi många " världmästare "  i Sporting   men vi har bara EN som är det på riktigt, och han skjuter INTE  Gun up ... 

  • Like 2
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 6 months later...
2 minutes ago Ken1 sa:

Det tog en stund men med 17av18 med en jätte groda från mej va saken klar 😃😃😃😃😃 vinst 👍👍

Har börjat lära om mej lite med 525an och det börjar falla på plats 😆👍😆👍

Kul, Grattis!!

En jättegroda.. dvs EN bom? Uff.. det var riktigt dåligt :D:wink:

Kollade på kul, var ngn tävling i Östhammar.. tänkte att dit kan man åka bara för att haka på och kolla när du skjuter? Men det visade sig att jag jobbade den dagen..

Kör förövrigt till Skokloster och bankar ngr lerduvor i morgon tror jag.. 

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

27 minutes ago Hipshot sa:

Kul, Grattis!!

En jättegroda.. dvs EN bom? Uff.. det var riktigt dåligt :D:wink:

Kollade på kul, var ngn tävling i Östhammar.. tänkte att dit kan man åka bara för att haka på och kolla när du skjuter? Men det visade sig att jag jobbade den dagen..

Kör förövrigt till Skokloster och bankar ngr lerduvor i morgon tror jag.. 

Japp en bom. Inte att jag bommade (Gör jag ofta) utan att jag inte va uppmärksam på andra duvan i andra omgången 😳

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

Aldrig skjutit compak där men deras Engelska brukar vara grymt bra. 👍👍👍

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

8 hours ago Ken1 sa:

Aldrig skjutit compak där men deras Engelska brukar vara grymt bra. 👍👍👍

Engelsk.. måste vara ngt de ställer iordning för tävlingar? Tror inte det finns ngn mer bana som är igång förutom skeet banorna och trap banan. Rätt kass med folk förövrigt.. förutom de som hade jouren så var där kanske tre pers till.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

9 hours ago Hipshot sa:

Engelsk.. måste vara ngt de ställer iordning för tävlingar? Tror inte det finns ngn mer bana som är igång förutom skeet banorna och trap banan. Rätt kass med folk förövrigt.. förutom de som hade jouren så var där kanske tre pers till.

Dom har en mälarcups tävling i juli. Verkar vara genom gående dåligt med skytte.

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Får känslan av att det börjar kosta en hel del att skjuta både puppor och drivmedel? 

Jag ska iaf åka dit efter semestern igen och testa.. oklart om jag går omvägar runt jägartrapen eller testar eländet igen. Man måste ändå ha varit hyggligt vass back in the days när man kunde vara så pass konsekvent i skyttet.. 

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.
×
×
  • Skapa ny...