Jump to content

Hur många tävlar i lerduveskytte på forumet

Ken1
 Share

Recommended Posts

Nästnästa helg 30/7 blir det en lokal grej, Jaktens Dag i Kristianopel. 30 års jubileum i år. Där brukar bjudas på plåtstig, sporting, trapp och rabbit, får se om de hittar på något extra i år...

• Like 1

• 2 weeks later...

Då var SM i engelsk sporting till ända. Är trots allt hyffsat nöjd med min insats, sköt 80 på lördagen och 73 på söndagen. Låg delad tia efter lördagen, så det får man vara nöjd med. En bra bana tycker jag, varierande duvor, en del var riktiga utmaningar!

• Like 1

Klurig bana, det krävdes allt och lite till :wacko: 

fick mej några riktiga tankeställare som måste utvärderas :rolleyes:

mycket bra skytte på lördagen Frippe!!

• Like 2

9 minutes ago Ken1 sa:

Klurigt och besvärligt även för dig..:o Ujuj, en annan hade mao inte träffat något!! :ph34r:

• Haha 1

SM, för en annan också.
Tyvärr stämde ingenting på lördagen och resultatet blev ett lågvattenmärke, även för att vara jag :yucky:

Samlade ihop mig lite dag 2, och resultatet var knappt godkänt...

Dock en ytterst roligt och varierad bana som krävde fullt fokus hela tiden annars kostade det direkt.

• Like 2

6 hours ago Ken1 sa:

Tackar tackar! Synd bara att man inte kunde hålla ihop på söndagen, skulle haft ett gäng duvor till där, även på lördagen. Heldubblén på stn 9 funkade inte någon dag för mig, märkligt, normalt sett inte speciellt svåra duvor för mig tycker jag. Hade jag gjort mitt jobb där hade det kunna blivit riktigt bra.

• Like 2

6 hours ago Ken1 sa:

Jodå det hade du... Problemet  är att jag vill skjuta som en 20åring fast jag är 46 vilket med för prematuredetonation :D

Du menar kroppen rör sig inte lika snabbt och smidigt som hjärnan tycker/vill? :D Det var det där med trääääääännnna...

Nej förlåt äta och dricka gott och bara ha skoj på skjutbanan! :rolleyes:

• Haha 1

• 4 weeks later...
  • 3 weeks later...
På 2017-09-16 at 18:47 Ken1 sa:

Råkade visst bli distriktsmästare idag :D

Grattis! Bra skjutet! Hade man inte haft ryggskott så kanske man i allafall haft en chans!!

På 2017-09-16 at 18:47 Ken1 sa:

Råkade visst bli distriktsmästare idag :D

Se där, räckte orken på farbror denna gång?! :P Eller var det de nya chokernas förtjänst kanske?? :D

14 minutes ago Galne sa:

Se där, räckte orken på farbror denna gång?! :P Eller var det de nya chokernas förtjänst kanske?? :D

Orken tröt men efter lagt om lite i skyttet så skjuter jag med annan inställning. Gamla chockerna sitter i. Känner mej tryggare med dom.

• Like 1

31 minutes ago Upptag71 sa:

Grattis! Bra skjutet! Hade man inte haft ryggskott så kanske man i allafall haft en chans!!

Tackar. Undrade varför du försvann så fort.

• Like 1

19 hours ago Ken1 sa:

Tackar. Undrade varför du försvann så fort.

Väntade och väntade, men inte fick man nån kram inte! Grabbarna hade lite brådis så det var bara att rätta in sig i ledet tyvärr.......

3 hours ago Upptag71 sa:

Väntade och väntade, men inte fick man nån kram inte! Grabbarna hade lite brådis så det var bara att rätta in sig i ledet tyvärr.......

Du får två nästa gång :wub:

• Like 1

off topic förvisso :

Vart uppe för tredje gången på min hemmabana för att avnjuta några rundor Sporting , och blivit förbannad för tredje gången.  Jag vet att det inte skulle funka i Sverige , men jag skulle önska att det fanns kommersiella banor där jag som skytt var " kund " och var i anläggningens och funktionärernas focus  istället för att som på min hemmabana  tro att dom fått polismans befogenhet bara för att  man är skjutledare just den dagen.....

/P

• Like 2

6 minutes ago culot sa:

off topic förvisso :

Vart uppe för tredje gången på min hemmabana för att avnjuta några rundor Sporting , och blivit förbannad för tredje gången.  Jag vet att det inte skulle funka i Sverige , men jag skulle önska att det fanns kommersiella banor där jag som skytt var " kund " och var i anläggningens och funktionärernas focus  istället för att som på min hemmabana  tro att dom fått polismans befogenhet bara för att  man är skjutledare just den dagen.....

/P

Du vet ju vart du kan åka för och få skjuta för trevliga funktionärer!! :rolleyes: Jag hade åkt dit oftare om det inte var 50 mil dit... :wacko:

• Like 1

6 minutes ago Galne sa:

Du vet ju vart du kan åka för och få skjuta för trevliga funktionärer!! :rolleyes: Jag hade åkt dit oftare om det inte var 50 mil dit... :wacko:

Önskar att den banan  haft en större Sportingbana ,

/P