Jump to content
https://www.Reservdelar24.SE
https://www.AUTOdoc.SE

Ken1

Hur många tävlar i lerduveskytte på forumet

Recommended Posts

Ken1

Jodå tre i luften samtidigt. Jippo vet jag inte,kräver ganska god planering för att ta dom i rätt ordning. Gnesta hade iofs lagt duvorna så ordningen va för mej ganska självklar.

Visste inte ens om att Haninge skulle ha en triplesporting, måste nog annonsera lite bättre. Alla har ju inte knallehanda bladet 😁

culot

Jag skjuter halvis till ALLT så för mig är det en B-tävling när det roliga är att man ska bli vindtyrig och få tilt i huvudet.  På min hemmabana knackar man nästan dörr för ” årets händelse ” den heliga jaktstigen  inget annat räknas. 

/P

Ken1

Utvecklingen går framåt även vid triplesporting. Årets va utan tvekan den bästa jag skjutit,visst va man tvungen att vara lite pipsnabb på vissa men tydlig och fin display på allt.

Sorgligt med eran triple!!! Om jag vetat om den hade vi kommit 10-15 man. Men som sagt lite info skulle ha funkat🙄🙄🙄

Ken1

Blev total 4a på Gyttorp open idag. Placeringsmässigt helt ok men resultatet kunde varit bättre... 92 av 120 är inget jag hurrar över. Ingen tog sig dock över 100.

• Like 2
  • Confused 1

Ken1

Då lerduve delen på Gyttorp verkar gå i graven blir det klubbyte. Det finns ett alternativ. Att gå till annan klubb som också är knuten till banan men det känns inte rätt. Jaja ingen panik ännu 🤔😎🤪

Hipshot

Fattar inte.. vad har klubb med tillverkare att göra?

Ken1
8 hours ago Hipshot sa:

Fattar inte.. vad har klubb med tillverkare att göra?

Ingenting. Andra anledningar till bytet.

Hipshot

Ok!

culot

Då en medlem haft osmaken att HYRA Sportingen på " MedlemsLördagen"  på Hemmabana så fick vi lite panikartat hitta alternativ, och det resulterade i ett besök på Wings and Clay i Skokloster med några vänner från Åkersberga samt en. Medlem på hemmabanan .  Det vart kanske lite dyrare än en vanlig lördag på hemmabanan men fan så kul hade vi och man får  se det som en trevlig " utflykt "  med lite annan miljö . jag fick även hälsa på Staffan Shullström som jag inte sett på många år vilket var trevligt. Pierre var även en trevlig ung man som verkar gilla det han gör och han beklagade att dom höll  på att renovera Klubbhuset och att det var " kladdigt " på banan, men va fan gör det när man har kul ??  Det var endast två stationer där jag hade det riktigt svårt, en med ett par långhållsbågar och en äcklig motkommande miniduva det sista med NOLL träff efter MÅNGA skott, 6 serier vart en slant plus att jag shoppade lite Eley 24g :7 

/P

• Like 2

Hipshot

Där har jag rastat Kalle WT 👍

• Like 1

MarkusR

Sporting med en A5a, vackert så man blir tårögd 👍

• Haha 1

culot
4 hours ago Hipshot sa:

Där har jag rastat Kalle WT 👍

Tog du motskotts minin? 

Hipshot
30 minutes ago culot sa:

Tog du motskotts minin? 

Oj.. Komma ihåg det då, har inte en susning... möjligen om Kalle har bättre minne. Sen ställer de ju om kastarna lite nu och då tror jag.

culot
5 hours ago Hipshot sa:

Oj.. Komma ihåg det då, har inte en susning... möjligen om Kalle har bättre minne. Sen ställer de ju om kastarna lite nu och då tror jag.

Den var som en liten pilsnabb kapsyl över huvudet .

/P

Hipshot

Minns inte.. eller vad hade du för avstånd på den? Var det nära så fanns inte den stationen då.. 

culot
3 hours ago Hipshot sa:

Minns inte.. eller vad hade du för avstånd på den? Var det nära så fanns inte den stationen då.. 

Den var lika hög som standard duvan från samma ställe, mao ingen huvudstrykare 😄  Men det störde mig som fan

Då jag inte brukar ha problem med inkommande overhead duvor oavsett storlek.

/ P

Hipshot

Mmm.. de gick inte bara rätt över skallen utan man fick vissa duvor där man vred om och sköt ett sidoskott högt upp? Tror jag minns.. ingen aning om jag löste det, förmodligen ej.

• Confused 1

killer_mouse
12 minutes ago Hipshot sa:

Mmm.. de gick inte bara rätt över skallen utan man fick vissa duvor där man vred om och sköt ett sidoskott högt upp? Tror jag minns.. ingen aning om jag löste det, förmodligen ej.

Låter som du beskriver rabbiten 

Tihihi 

• Haha 2

culot
På 2020-02-09 at 11:45 MarkusR sa:

Lagom traditionellt lagom nostalgi lagom gubbigt, nästa gång ska jag skjuta kal 16 ✌️😎✌️

• Like 1

culot
På 2020-02-09 at 11:45 MarkusR sa:

Att man fortfarande rastar en å annan snorvalp m kotlett frisyr gör inte saken sämre 😎

• Like 1
  • Haha 1

culot

Och vem hade sagt till sig själv att han minsann skulle skjuta tävlingarna i min närhet . 

Och vem hade som vanligt glömt att anmäla sig till Huddinge ?  När jag var " aktiv" då var vi ett helt gäng ifrån klubben som oftast samåkte  och så hade jag ordningsman Siltan som höll rätt på anmälningarna vilket var perfekt för en glömsk en som jag. 

Jag gick igenom anmälningslistan igår efter entrecoten och vinet i mellosoffan och konstaterade att hemmaklubben tappat en ung duktig skytt till Skoklosterklubben Wings & Clay , men det blir väl så när klubbar inte vill profilera sig som Sportingklubbar och att möjligheten för de duktiga skyttarna att använda kastarna och banan fullt ut inskränks mer och mer. 

Men jag håller tummarna idag för grabbarna som har vett att anmäla sig i tid 😎

/P

Ken1

På söndag är det första jägarduvan för i år. Gnestas hagelvasa. Vill ni inte bomma någon duva så hoppa över station 5 den lägger The Smedbergs 😎😎😎

• Like 1

Ken1

Börjar med att rätta mej själv!!!!! Heter tydligen normaduvan nu...

Banan är lagd,gick otroligt fort! Kanske för att det va ca 30 Pers som anslöt. 

Tycker själv att banan blev fin. Tycker nog att snittet borde ligga runt 18 träff. Vi är ansvariga för station 5 som också blir särskjutnings station (efter mina modefieringar) 

Väl mött //K

• Like 1

culot

Har insett att om man ska delta i Mälarcupen så bör man anmäla sig till alla årets tävlingar straxt efter nyår 😡  då jag missat Huddinge så trodde jag i min enfald att jag hade tid på mig att delta i Haningen men det var slutsålt sen länge inklusive några extra 10-12 platser,  jag hade  anmält mig att bygga bana  och vara behjälplig resurs OCH deltaga i tävlingen  dagen efter men det sket ju sig totalt. 

/P