Hoppa till innehåll

enögd grythund?


sirap

Recommended Posts

I tisdags opererades vänstra ögat bort på min snart 5 årige borderhane. Första tanken är ju att han bli pensionär i gryt å bara får ta eftersök, rådjur å mård. Men har hört talas om enögda grythundar som funkat bra så jag är bara nyfiken vad den samlade erfarenheten här på forumet har att säga?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag har svårt att tro att hundar i gryt använder sig mycket av ögonen, min allmänna kunskap och uppfattning om enögda hundar är att de fungerar otroligt väl, så länge hörseln är med dem, därefter blir det svårt för dem. /CHristian

  • Like 2
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Bör absolut inte vara några problem då dom ändå inte lär använda ögonen mkt i ett gryt. En i laget har en enögd foxhound som jagar jäkligt bra. Kommer ju dock inte riktigt ner i gryt men ;)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Nä det är ju klart. Är ju bara det att då är det bara en chans kvar... Hunden lär nog göra jobbet med samma glädje å glöd som innan :) värst för husse som står utanför å inte kan styra utgången. Tack för svaren!

  • Like 2
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Nä det är ju klart. Är ju bara det att då är det bara en chans kvar... Hunden lär nog göra jobbet med samma glädje å glöd som innan :) värst för husse som står utanför å inte kan styra utgången. Tack för svaren!

 

Kom ihåg att vi bestämmer hur våra hundar lever, kortare och lyckliga eller längre och uttråkade, det är till varje ägare att råda även om jag känner mitt eget val. /Christian

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Kom ihåg att vi bestämmer hur våra hundar lever, kortare och lyckliga eller längre och uttråkade, det är till varje ägare att råda även om jag känner mitt eget val. /Christian

 

Det gäller inte bara hundar utan också oss själva =)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Känner en som har enögd finnspets. Den är en kanon i skogen så tror även en grythund klarar sig utan ett öga. Men är säkert en omställning tid innan allt funkar igen

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Ja han kanske har en framtid som grythund ändå. Får väl se hur han verkar ta det då det läkt och han vant sig vid läget:) nu har han ju tratten på och är lätt drogad så det är väl inte konstigt att han går in i saker.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 1 year later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.








×
×
  • Skapa ny...