Jump to content
https://www.Reservdelar24.SE

https://www.AUTOdoc.SE
www.anglavakter.com

• Similar Content

• Johaneriksson_95@hotmail.s
      By Johaneriksson_95@hotmail.s
      Hej!
      Jag ska sätta på ett rödpunktssikte på drillingen. Vill ha en micro modell. Såg att Vortex har 30 års garanti och är någon tusenlapp billigare än aimpoint.. Någon som provat Vortex? Vilken modell är nyast? Eller är det bara rappel? 🤔
      Johan Eriksson 
    • Johaneriksson_95@hotmail.s
      By Johaneriksson_95@hotmail.s
      Hej jaktkamrater!
      Har köpt en 222 drilling och är på jakt efter bra fabriksladdad ammunition. Är ute efter knall och fall effekt. Inte så rädd om bogarna om man säger så 😉 Kom gärna med förslag.
      Johan
    • Pimmen
      By Pimmen
      God fortsättning, jag undrar hur det ser ut med ration av folk som gång på gång lyckas locka och vaka framgångsrikt på räv med hagel? 
      Det är en kompis yngre syskon som har en liten gård där räven är framme och tar både höns och änder.
      På vår/sommar bedriver dom även liten verksamhet och odlar och säljer frukt och grönt så framöver vill dom även ha hjälp med ren skyddsjakt. 
      Fälla är inte aktuellt då det är lite att åka så kommer inte kunna titta till tillräckligt ofta, har bara hagel för tillfället då jag helt enkelt inte bestämt mig för vilket kulvapen jag ska ha. 

Lyckas ni locka räven inom hagelhåll om ni sitter i koja/gömsle? 
    • Nils l
      By Nils l
      Dags för en ny tråd med nytt år i lockjaktens elfte timme. Fruktansvärt trögt år i år. Lyckades få in en pytteliten tik nu på morgonen. Den kom längs en sjökant efter att ha förförts av smäktande toner från HS strut,s raspy old hen membran. Fruktansvärt effektiv sak om man tar sig tid att lära sig den. Dessutom så får man oftast respons med ljud från intresserade rävar. Så också denna gång även om det mera lät som en stressad lavskrika än en räv som svarade. Hann rikta om och göra mig beredd fem minuter innan den visade sig. Skottet tog lite högt då jag hade en liten buske precis i vägen och var tvungen att skjuta ovanför några kvistar. Den dog absolut omedelbart och hörde aldrig smällen.

Sign in to follow this  
hoel

Någon som saknar hund och hundgubbe 14/12?

Recommended Posts

hoel

Jag har skjutit mina 3 rådjur jag får skjuta denna säsong på vår mark och ingen mer är intesserad av att jaga småvilt. Har en unghund som går riktigt bra just nu så vore kul om jag fick fortsätta injagningen av honom iår och slippa vänta till nästa år. Så undrar om det är någon som är sugen på att låta mig släppa honom på er mark.

Vore kul om någon passkytt fick skjuta för honom än sålänge har det bara varit jag.

Hunden jag jagar in är en beagle på 10månader som nu driver ca 20-30min / fös om han får upptag. Dom 10 senaste gångerna vi varit ute har han haft upptag 9 av dom och alla på rådjur.

Driver främst rådjur men i lördags motionerade han även en räv som sedan gick i gryt.

Kan tänka mig att åka upp till ca 5-10mil från karlskoga för att få släppa honom på lördag. Jag är inte i behov av att skjuta något för honom så om ni vill kan jag endast ha med bössan för att skydda honom från gråben.

PM om det låter intressant så kan vi pratas vid via telefon.

Garou

Men du får väl släppa ändå på marken.

Även om det inte ska skjutas fler rå ?

hoel

Men du får väl släppa ändå på marken.

Även om det inte ska skjutas fler rå ?

Ja absolut får jag det och har gjort det massa gånger. Tyvärr är det ju inte lika kul varken för mig eller hunden att jaga själva och inte heller få något i backen för honom.