Hoppa till innehåll

action kamera till bössan och lite till!


ozzian

Recommended Posts

Jag vill ha en liten action kamera som knappt syns, vilka gäller?

denna?

Slimmad och lättanvänd actionkamera med Bluetooth och GPS.

Med Contour+2 kan du hur enkelt som helst spela in häftiga filmer av dina äventyr i full HD-kvalitét och genast sprida dem vidare ut i det sociala medialandskapet. På ovansidan finns ett lås som försätter kameran i ett standby-läge, så när du väl startar inspelningen så börjar den filma med detsamma. Kameran kan även kopplas till din telefon via Bluetooth direkt ur kartongen, vilket låter dig förhandsgranska och manövrera kameran rätt i mobilen. Med den inbyggda GPS:en ser du hastighet, höjd och avstånd direkt i filmen – riktigt grymt för att t.ex. se fallhöjd- och hastighet samtidigt som du ser hoppet! Med det medföljande vattentäta kamerahuset kan du dessutom filma i havens djup, ner till 60 meter!

Kameran har en 170° vidvinkellins och en sensor på 5 megapixlar. Detta gör att du kan filma i full 1080p HD-upplösning med 30 bilder/s. Om du ställer ner upplösningen kan du spela in med fler bilder per sekund, upp till hela 120 bilder/s vid 480p. Perfekt för snygga slowmotion-klipp! De medföljande fästena kan roteras i 270° för att fånga precis det du vill.

Använder microSD-minneskort (max 32 GB). Inbyggd mikrofon samt uttag för extern mikrofon. HDMI-ut. Upp till tre timmars batteritid. Mått 98x60x34 mm. Vikt 156 g. Lev inkl profilfäste, två roterande fästen, vattentätt kamerahus, USB-kabel, HDMI-kabel samt mikrofonkabel.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

vad menas med denna texten från ovan?

riktigt grymt för att t.ex. se fallhöjd- och hastighet samtidigt som du ser hoppet!

kan man alltså se det som händer via en mobiltelefon?

ex om jag har en sån kamera på åteln och ligger och tittar i ett rum utan fönster...?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

jodå :) Med Bluetooth ^^ lite efter men inte mycket. Inte lika mycket som GoPros wifi iallafall som är i princip komplett helt otroligt j.la värdelöst.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Kan även ändra kamerainställningar osv via telen. Men bäst är ju att Contour har en roterande lins. Tänk dig att du kan ha kameran vinklad hur du vill och den fortsätter filma rakt.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Japp det klarar den :) Den skickar film till din mobil via Bluetooth direkt. Så jaa du kan ha den utanpå åtelkojan och sen skjuta när du ser något i telefonen eller surfplattan eller vad som helst med en skärm och bluetooth.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Lycka till o se något på en åtel med en actionkamera om du inte har fet åtelbelysning ;-)

Drift hd ghost är en annan kamera som har roterande lins. :)

Vad är det föresten som är så mycket bättre med blåtanden än wifin som gopro har filip?:P

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

ja och go pron är betydligt större!

dock tror jag på go pron i andra sammanhang men inte i detta!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Alltså Contour +2 på natten är inte allt för kasst. Jo visst är det kasst! Men det skulle räcka med en liten ljustillgång så tror jag den skulle snappa upp rörelse. Den är lite som ett Zeiss mot ett Swarovski. Det är bättre färgåtergivning i gopron men det gör att den blir mörkare på natten så en contour har lite kallare färger och blir då liiiiiide skarpare. Men det är fort. kasst

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

jag kan ingen ting om wifi o sånt.

men vad behövs för att jag ska kunna se bild på mobilen live via bluetoth eller wifi, jag har ju inget nätverk där?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

MEN en sak att titta till. Om du nu ska ha kameran i t.ex. ett kylrum vet jag inte hur långt du kommer. Kör du Bluetooth 4.0 är det lite som en ny version av jaktradio. Antingen är det helt klart och snabbt eller så är där ingenting. 10m kommer du nog med det. Men inte genom väggar. 25m är nog absolut max på öppet fält. men 10m kommer du med öppet fält. med väggar kanske 3?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jodå :) Det får du nog! Inget jag kan garantera men det är ungefär samma sak som bluetoothheadset! Bluetooth är ju riktigt känsligt så med rätt väder så når du ju 40m också. Men så här säger Contour själva The maximum range on Bluetooth between Contour cameras and mobile devices is 10 meters.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.








×
×
  • Skapa ny...