Hoppa till innehåll

Jakt och fiskekanot.


Nils l

Recommended Posts

Hej allihopa. jag letar efter en lätt stabil kanot för både jakt och fiske. Har tänkt paddla upp genom rogenområdet och in i Norge i försommar.

Det blir en tur på kanske 3-5 mil. Letar efter en aluminiumkanadensare. Hittar bara två märken Linder och grumman. Någon som har egna erfarenheter eller rent av vill bli av med sin. Alla tips mottages tacksamt.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Guest Daniel H

En epoxibakad träkanot är lättast, finns att köpa ritningar till flera modeller som är särskilt läpliga för jakt och fiske från en hemsida. Kommer inte ihåg vad den hette men om du söker på träkanot så hittar du den. Jag har själv en halvfärdig double-paddle kanoe. Det är en enmans kanot som paddlas med kajakpaddel och har lite bredare botten för bättre stabilitet. Själva byggtekniken som används för träkanoter är enkel och kan göras av de flesta.

Jag har inte sett några bra modeller bland dom kanoter/kanadensare som finns att köpa färdiga.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Inte för att det är en kanot, men mycket intressant ur jaktsynpunkt så testar jag just nu Porta-Bote, en hopvikbar båt som är extremt hållbar och tålig. en 12 fotare väger endast 26 kilo  :o

Finns mer info på www.smartfritid.se klicka sedan på Porta-Bote i menyn till vänster, kommer bilder och test här på jaktsidan under hösten.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 6 months later...
  • 14 years later...
På 2005-11-03 at 00:54 Guest Trigger sa:

Till sommaren säger du!

Då har du tid att bygga en trevlig skapelse härifrån.http://www.thomassondesign.com/index.php

Det skall jag göra någon gång  :- Förhoppningsvis i vinter

Oj, nu väcker jag en riktigt gammal tråd.

Men en sådan håller jag på och bygger nu.
Kommer en egen tråd om den vartefter. :)

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.








×
×
  • Skapa ny...