Hoppa till innehåll

onödig tråd!?:-D


Kahl

Recommended Posts

Jakten för mig är som jag nämnt i någon annan tråd jakt med hundarna. Det är i det närmaste en livsstil som tar upp huvudelen av den tid man inte jobbar 1/10-31/1. Annan jakt är annars ett stort fritidsintresse...tillsammans med fiske.;)<br />

<br />

<br />

<br />

/Urban<br />

<br />

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jakt och allt runt det, sen reser jag även ca 30 dagar / år. Utöver det är det allt som har en motor och går fort, gärna rallycross.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Som sagt JAkt är ingen Hobby det är en livsstil

 

Frågar man mig är det något som tar upp en stor del av min fritid men inte min livsstil. Frågar man min sambo är det en livsstil jag lever.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jakten kommer ganska långt ned på min lista. Upplevelser, naturfotografering, friluftsliv. Det gillar jag. Jakten får mig att känna mig lite för låst. Hela tiden ska det tänkas på gränser, säkerhet, lagar och grannmarker. Jag säger inte att det är fel utan tvärtom jätteviktigt. Men det passar inte min "vill kunna göra vad jag vill när jag vill" filosofi till 100%. Det som ändå får mig att hittills vara kvar är intresset för viltmat och naturmaterial samt intresset som sammanfogar alla mina olika genrer nämligen djur och natur i stort. Det är varken med bössan eller kameran jag helst kollar på djur utan med kikaren. Då får jag den största upplevelsen. Samtidigt är det inte djuren jag helst fotograferar med kameran utan landskap. Men nu har jag ju inte skjutit något djur än och innan det kan jag ju egentligen inte säga hur fortsättningen kommer bli. Blir jag fast eller tvärtom eller fortsätter det som nu ?  

 

Mvh / Johannes

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Själv tycker jag att allt som naturen ger är ett intresse. Sedan om det är jakt,viltobs,svampplockning,bärplockning eller årstidsväxlingarna . Dessa sagolikt vackra stenar som kan hysa en liten "by" av mossor,lava och blommor. :wub:  Det är bara så förbaskat skoj att vara delaktig i detta gigantiska maskineri. Och sedan det nästan viktigaste- lugnet :yes: . Plåster för nutidens människa (om de lär sig att hitta till skogs dvs ;) ) Själv har jag skrivit in mig på en kurs om biodling. Det ska bli så  intressant att ta del av världens mest viktigaste insekts liv och levene.  :thumbsup:  

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Ja, biodling vore kul, ha ett par tre fyra samhällen.

Men jag vet inte om jag skulle räkna det till en hobby att slunga honung, mer att det skulle räknas till den FARLIGA sporten....

Och bina ja dom är ju i princip självgående...iaf på sommaren... Kan hända att jag har fel, har hänt nån gång förut;-)

Men vore sjukt kul att kunna, här läst en del om det och det är en hel del att hålla reda på.

Väl mött

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Utöver jakten och skyttet så sysslar jag med Bilar, ja alltså mest en som har trimmats en hel del dårå :D sen blir det lite isracing med en annan lite mindre trimmad kärra (om än trimmad). Isracingen är inte på tävlingnivå, vi är ett gäng som plogar upp en bana och kör det vi förmår med bilar av varierande slag :) Grymt nice att ligga i 140 på bredhas genom långkurvan och titta genom sidofönstret för att se vars det bär av B) Den andra har jag isdäck till, men tror bara det skulle resultera i en spektakulär död...så den får ha sin vinterdvala i fred :D:P Asfalt har bättre grepp... ibland :thumbsup:

Utöver det är det familjen som gäller, naturligtvis :)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jakt har de flesta som hobby. Jag har den som livsstil, tänker jakt större delen av dygnet.

 

Kombinerade med bilar men två dyra intressen är inte lämpligt med familj och stort hus. Bilarna hade väl kanske funnits kvar men jag tappade sugen när 323 GT-R'en rasade helt utan orsak (sant). Men den gick jävlar när den va hel. Galet snabb i min värld iaf, runt fyra seklunder till hundra. Total sucker när det kommer till audifemmor...

Bara ge mig en sån här. Kan nästa tänka mig att sluta jaga för att få en sån.

http://www.youtube.com/watch?v=1I6xq6IJdiQ

 

Anna 3 år; Pappa, ska du jaga gris? Nä pappa ska åka och jobba. Ok, efter jobbet då?

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Ja vafasen skulle jag inte ha jakten skulle jag jaga svamp med kniv..vilket jag iuf gör. Skulle man inte ha det så skulle jag smyga med kameran på allt det vilda :thumbsup:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Total sucker när det kommer till audifemmor...

Bara ge mig en sån här. Kan nästa tänka mig att sluta jaga för att få en sån.

 

Hihi vet var det står NÄSTAN en sån där, 32cm längre. Lite mindre skärmbreddare och ca 100hk mer under huven ;)B) Ca ett hagelhåll från där jag sitter, nycklar till både garage och bil några steg bort ;)

Är du i närheten någon gång är det bara svänga förbi för en åktur!

  • Like 2
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Hihi vet var det står NÄSTAN en sån där, 32cm längre. Lite mindre skärmbreddare och ca 100hk mer under huven ;)B) Ca ett hagelhåll från där jag sitter, nycklar till både garage och bil några steg bort ;)

Är du i närheten någon gång är det bara svänga förbi för en åktur!

Fan publiken är ju inte kloka. :ohmy:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jakt har de flesta som hobby. Jag har den som livsstil, tänker jakt större delen av dygnet.

 

Kombinerade med bilar men två dyra intressen är inte lämpligt med familj och stort hus. Bilarna hade väl kanske funnits kvar men jag tappade sugen när 323 GT-R'en rasade helt utan orsak (sant). Men den gick jävlar när den va hel. Galet snabb i min värld iaf, runt fyra seklunder till hundra. Total sucker när det kommer till audifemmor...

Bara ge mig en sån här. Kan nästa tänka mig att sluta jaga för att få en sån.

http://www.youtube.com/watch?v=1I6xq6IJdiQ

 

Anna 3 år; Pappa, ska du jaga gris? Nä pappa ska åka och jobba. Ok, efter jobbet då?

Hmm, GT-R och boende i Katrineholm, då borde du ju  till höra Katrineholms maffian i Mazdaklubben????

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jakt har de flesta som hobby. Jag har den som livsstil, tänker jakt större delen av dygnet.

 

Kombinerade med bilar men två dyra intressen är inte lämpligt med familj och stort hus. Bilarna hade väl kanske funnits kvar men jag tappade sugen när 323 GT-R'en rasade helt utan orsak (sant). Men den gick jävlar när den va hel. Galet snabb i min värld iaf, runt fyra seklunder till hundra. Total sucker när det kommer till audifemmor...

Bara ge mig en sån här. Kan nästa tänka mig att sluta jaga för att få en sån.

http://www.youtube.com/watch?v=1I6xq6IJdiQ

 

Anna 3 år; Pappa, ska du jaga gris? Nä pappa ska åka och jobba. Ok, efter jobbet då?

 

Tyvärr är dom som finns nu ofta sönderkörda eller sönderrostade :/ Far är vän med Olle Arnesson, dom körde rally ihop förr så har varit uppe och sett och hört hans några ggr. Vilken bil...

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Hmm, GT-R och boende i Katrineholm, då borde du ju till höra Katrineholms maffian i Mazdaklubben????

Mnja, maffian hade lugnat sig när jag skaffade min. Var bara gulingen kvar i stan då. Några år tidigare var det 5-6 stycken som rullade här i stan. Umgicks en del med dom.

Skickat från min HTC One S via Tapatalk 2. Alla stavfel har jag gjort med flit.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Vafan hände min högst oseriösa tråd förvandlades till ett jävla forum för motormuppar, lika illa som den FARL

IGA sporten!

Väl mött

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Vafan hände min högst oseriösa tråd förvandlades till ett jävla forum för motormuppar, lika illa som den FARL

IGA sporten!

Väl mött

 

Titta på denna sen är du såld ;) Bästa dokumentären som gjorts helt klart om man är motorintresserad.

 

 

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag andas tänker å lever jakt. Allt annat är oviktigt ;-)

Skickat från min ST27i via Tapatalk 2

Kunde inte sagt det bättre själv,

ja, eller det skulle jag nog om jag försökte:-D;-)

Skit jakt på er

Väl mött

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Mnja, maffian hade lugnat sig när jag skaffade min. Var bara gulingen kvar i stan då. Några år tidigare var det 5-6 stycken som rullade här i stan. Umgicks en del med dom.

Skickat från min HTC One S via Tapatalk 2. Alla stavfel har jag gjort med flit.

ugnat ner sig och lugnat ner sig, de hade väl lämnat GT-R träsket. Mig veterigen håer de på med massa annat roligt emellanåt. GT-R motoriserad Rx7a, B6-T motoriserad 121, KL-ZE motoriserad 323a osv...  :thumbsup: Jo Troberg, egenden, Carlsson osv har man ju träffat några ggr..  :biggrin:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Ja, biodling vore kul, ha ett par tre fyra samhällen.

Men jag vet inte om jag skulle räkna det till en hobby att slunga honung, mer att det skulle räknas till den FARLIGA sporten....

Och bina ja dom är ju i princip självgående...iaf på sommaren... Kan hända att jag har fel, har hänt nån gång förut;-)

Men vore sjukt kul att kunna, här läst en del om det och det är en hel del att hålla reda på.

Väl mött

De som håller på med det, räknar det som en hobby. Det är nog lite HUR många kupor man har, gränsen mellan hobby och jobb, du vet. Jag räknar kallt den första tiden som lite jobb, sedan kanske mer hobby när rutinerna och kunskaperna sitter där.

 

Len(as) honung kanske??? Nu spånar jag in i framtiden...... :yes:  :biggrin:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.








×
×
  • Skapa ny...