Hoppa till innehåll

Resetråden (inte jaktresor)


hoel

Recommended Posts

Drar till Vietnam på onsdag. Landar i Ho chi minh för att sedan flyga vidare till Phu quoc. Vi börjar med att bo på Kim bungalow on the beach första två nätterna. Sen har vi inget bokat. Brukar alltid göra så för att bara få en utgångspunkt. Någon som har några rekomendationer på restauranger, barer eller någon stans att bo på Phu quoc eller runt Ho chi minh? Enda kravet är att det är fräsht, prisvärt och nära till vattnet.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Själv skickar jag familjen till Alicante för att kunna jaga lite mer på hemmaplan :cool:

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Koh Lanta, bara jag och frugan, ungarna lämnar vi hemma.

Har hört att man får bli full och ligga varje dag utomlands, hoppas frugan håller med ;)

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Var på Koh lanta för två år sen, fint där, om inte frugan ordnar finns det inbytartjänst som löser både behov 1 och behov 2, men det är klart, alltid trevligast på hemmaplan. /Christian 

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Åker kanske till Peru över jul och nyår. Resan är bara på funderingsstadiet ännu men jag har redan börjat läsa om vad man ska akta sig för och fundera på att fräscha upp min spanska.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Dublin är ju bara så jävla najs! Var där senast nu i Maj för andra gången. Å jag lovar att det inte var sista!

Tror att det kan vara ännu najsare när ALLA irländare är på BÄSTA festhumör!  :happy:

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Åker kanske till Peru över jul och nyår. Resan är bara på funderingsstadiet ännu men jag har redan börjat läsa om vad man ska akta sig för och fundera på att fräscha upp min spanska.

Akta dig för kokan i Peru el. är det i Chile dom går o tuggar på det.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Det gör de säkert lite överallt :happy:  Och jag ska hålla mig borta från det. Jag är mest intresserad av Machu pichu, Anderna i allmänhet och naturen. Och Peruvian pasos. Dessutom lär det peruanska köket vara riktigt bra. Mmm...mat!

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Det gör de säkert lite överallt :happy:  Och jag ska hålla mig borta från det. Jag är mest intresserad av Machu pichu, Anderna i allmänhet och naturen. Och Peruvian pasos. Dessutom lär det peruanska köket vara riktigt bra. Mmm...mat!

du kan ju testa på det peruanska köket hemma igenom ett snabbesök i närmsta zooaffär 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

du kan ju testa på det peruanska köket hemma igenom ett snabbesök i närmsta zooaffär 

Dom är väldigt goda, har provat flera gånger!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Det gör de säkert lite överallt :happy:  Och jag ska hålla mig borta från det. Jag är mest intresserad av Machu pichu, Anderna i allmänhet och naturen. Och Peruvian pasos. Dessutom lär det peruanska köket vara riktigt bra. Mmm...mat!

Förståndigt flicka! :wink:  :yes:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Koh Lanta, bara jag och frugan, ungarna lämnar vi hemma.

Har hört att man får bli full och ligga varje dag utomlands, hoppas frugan håller med ;)

 Var på koh lanta  dec 2012. Bodde då bla på Lanta nice beach. Riktigt bra och prisvärt. Tjejen lyckades dock trampa på något dom kallade svart borre när vi badade därm någon liten fisk som burrar ner sig i sanden i vattnet som gör att hela foten blir svart.

Ja får du inte ligga med frugan finns det ju alltid annat ;)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag funderar på en resa till Västergötland med familjen. Något särskilt man bör tänka på?

Se till att kolla upp era vaccinationer i god tid innan avresan.

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag funderar på en resa till Västergötland med familjen. Något särskilt man bör tänka på?

Hålla i plånboken och ha skottsäker väst.
  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Och helt plötsligt blev det här den roligaste tråden på forat.

Passa er för skelögda män, lås in fru och ev döttrar.

Annars är Västergötland trevligt................. Eller.

Åk till Dalarna i stället, trevligt folk och riktiga karlar

  • Like 2
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Det hela är bara på planeringsstadiet ännu, så vi får se hur det blir. Stort tack för input och synpunkter! Och ursäkta trådstöld!

Dalarna? Är inte det miltals bort från Småland?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.








×
×
  • Skapa ny...