Jump to content
https://www.Reservdelar24.SE

https://www.AUTOdoc.SE
www.anglavakter.com

• Similar Content

• Johaneriksson_95@hotmail.s
      By Johaneriksson_95@hotmail.s
      Hej!
      Jag ska sätta på ett rödpunktssikte på drillingen. Vill ha en micro modell. Såg att Vortex har 30 års garanti och är någon tusenlapp billigare än aimpoint.. Någon som provat Vortex? Vilken modell är nyast? Eller är det bara rappel? 🤔
      Johan Eriksson 
    • Johaneriksson_95@hotmail.s
      By Johaneriksson_95@hotmail.s
      Hej jaktkamrater!
      Har köpt en 222 drilling och är på jakt efter bra fabriksladdad ammunition. Är ute efter knall och fall effekt. Inte så rädd om bogarna om man säger så 😉 Kom gärna med förslag.
      Johan
    • seved
      By seved
      Idag vart det en Taiga klar i 3,7 mm tjockt 52100 stål o skaft i Amboyna. 
      Seved

• Per_B
      By Per_B
      Letat lite på internet för att se var man kan köpa ammunition online och få den skickad till sig, samt vad frakten kostar.
      Framförallt känns det ju som det kan vara lockande om man gärna vill prova en viss ammunition och inte kan få tag på den på rimligt köravstånd.
      Fraktkostnad vid köp av ammunition, samt ett litet exempel:

............................................................................................................................................  Norma Oryx 9,3x62 15g

www.asonjakt.se - 79 kr , fraktfritt vid köp för mer än 500 kr.  ............................................. 1044 + 0 = 1044 kr
      www.vildmarkshornan.com - 100 kr, fraktfritt vid köp för mer än 500 kr. ............................ 1044 + 0 = 1044 kr
      www.rmjakt.se - 195 kr , verkar dock inte skicka fler än 4 askar. .........................................  709 + 195 = 904 kr  
      www.fritidvildmark.se - 1-3 Ask 185 kr och 3-5 Ask 225 kr, fler än 5 askar på offert. ....... 1020 + 185 = 1205 kr 
      www.pnjakt.se - från 99 kr upp till 129 kr ...............................................................................1004 + 99 = 1103 kr
      www.vapex.se -  127kr  .......................................................................................................... 1058 +127 = 1185 kr

Observera att jag inte provat någon av dem själv. 
      Tipsa gärna om jag missat någon butik eller om ni vill rekommenderat / varna för någon särskild butik.

Har redigerat och lagt till pnjakt och vapex. Jag har inte lagt in kruttunnan ännu för det är inte helt tydligt / smidigt upplagt på hemsidan vad som gäller för att skicka ammunition angående licenser, frakt mm.
    • t00l91
      By t00l91
      Tjenare. Jag har nämligen ett vanligt problem som många jägare har och det är jaktkompisar som inte tycker om att tränings/övningsskjuta.

Dessvärre så övningskjuts det alldeles för lite och de flesta som gör det skjuter endast in så att bössan går som den ska sedan packar de ihop och skjuter inte igen på väldigt lång tid.

Sedan så har vi (mig) som mer än gärna skjuter för skjutandetsskull på en skyttebana för att jag tycker det är roligt men tyvärr så känner jag inga andra som tycker som jag.

Så jag vänder mig till er på detta forum för att hitta likasinnade människor som kanske då bor nära Blekinge som vill övningskjuta tillsammans för det är inte så skoj att vara själv.

OBS: Om denna rubrik/titel ligger under fel kategori så var så snäll och flytta den, tack! 
Sign in to follow this  
jaktkille

handladdning!

Recommended Posts

jaktkille

vill få igång en tråd om handladdning, håller själv på med handladdning och tycker de är skoj och vill få igång lite snacki snack om detta

jaktkille

jag laddar till 222:a och till 30-06:a