Hoppa till innehåll

Namn på E , en tik?


ozzian

Recommended Posts

Vilket namn man väljer brukar inte ha någon betydelse. De brukar ändå heta skithund eller hunnjävel efter några veckor...

:tongue:  Mina hundar tenderar att få dessa namn också allt som oftast!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag var också inne på Ebola, men det var ju redan nämnt.

 

Annars tycker jag att Essa är bra. Så bra att jag tipsar om det trots att min vorsteh redan heter det. Det är dock ett namn som kan vara lite känsligt. Har du muslimska vänner skall du INTE ta det. Det är nämligen en av benämningarna på Jesus i islam.... Vi hade en syrier på besök härom sistens och han höll på att spruta kaffe över hela köksbordet när han hörde vad vi kallade det (enligt honom) osjäliga och smutsiga djuret.... Syrierns palistinska kompis var lite coolare, han bara skrattade (åt sin väns reaktion).

 

Lite mer om betydelsen a Essa hittar du på min tyskterriers egen blogg: http://artemissan.blogspot.se/2013/06/yo-essa-was-up.html

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Är det till tysken ozzian? Isf ett tysk-klingande namn. Edith, Emestine, Ethel eller Evon. Finns ju även Ebba som min dotter heter som även det är tyskt och även Edda. Eller varför inte Edelweiss?

Hls

Rickard

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Vilket namn man väljer brukar inte ha någon betydelse. De brukar ändå heta skithund eller hunnjävel efter några veckor...

Hunnjävel är nog sveriges vanligaste hundnamn.....:D

mvh/Urban

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Hunnjävel är nog sveriges vanligaste hundnamn..... :D

mvh/Urban

Problemet är när man har flera hundar och de inte vet vilken man ropar på. :wink:

  • Like 2
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Är det till tysken ozzian? Isf ett tysk-klingande namn. Edith, Emestine, Ethel eller Evon. Finns ju även Ebba som min dotter heter som även det är tyskt och även Edda. Eller varför inte Edelweiss?

Hls

Rickard

Jo tjt

Edelweiss är vackert men ev ringer väl folk till polisen om jag går m bössa i skogen o sjunger edelweiss.

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Problemet är när man har flera hundar och de inte vet vilken man ropar på. :wink:

MSB= Min Stora Besvikelse ( kallar dom msb1, och msb2)

 

Båda verkar lystra till det iaf..

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Underlätta för dig själv och följ muskötens råd.....

Min nästa valp får nog heta hunnjävel 1, sen är det bara att fylla på med 2, 3 osv

Under vanlig vardagsträning utelämnar man förnamnet, och dom får heta 1, 2, 3osv.

Eftersom du valt terrier dessutom tror jag inget annat namn kan vara mer passande.....:D

mvh/Urban

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Så THE champion är uteslutet?

Går ju att fylla på med 1,2,3 osv.

Men de börjar inte på E.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Eter- för det behövs för att få dem lugna;)

Extas- Ja- det är dem i mest hela tiden;)

Envis- här behövs ingen förklaring...

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.
×
×
  • Skapa ny...