Hoppa till innehåll

Hagelhandladning


Mike M

Recommended Posts

Hej! Köpte hem en Lee Load All 2 till min kal. 20. Undrar var man/ni hittar bra komponenter för att lada egna hagelpatroner? 

 

Jag har hittat Siarm.com och Midway.se men undrar om det finns några fler. 

 

 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Också undrar om det finns någon typ av "miljövänlig" förladning. Typ miljö-plast. Det kan funkar med filt/kork, men plast undrar jag om.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Även jag har laddat en hel del hagelskott och gjutit hagel i mina yngre år. Förtjänsten är tyvärr marginell med de komponentpriser som är i landet. Att ladda för övning är en total förlust. Jänkarna har mycket miljötänk i sina hagelpatroner och det finns garanterat förladdningar som är biologiskt nedbrytbara.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Vapex och Staffans vapen har båda en flik med hagelladdning och själv ligger jag med ett ganska rejält lager tändhattar till hagel.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 8 months later...

Jag har totalt missat den här tråden , men vi som laddar hagel handlar nästan mangrant ifrån siarm.com

Där finner man bästa priset på alla komponenter. När det kommer till 20 så kräver det lite trögare krut än 12.

VV 350 är ett om du vill ha laddningar uppåt 31/32g , Vectan A0 och troligen VV N 340 är ett par andra.

Du bör handväga krutet och efter du tryckt ihop patronen m Lee pressen så bör du avsluta med en sk crimper

I en bänkborrmaskin e dyl . Jag har laddat sen slutet på åttiotalet dock endast kal 12 , men jag har kompisar som

Laddar 20. Ekonomi är svårt att få om du köper komponenter i Sverige, Italien är det som gäller ..

/P

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.








×
×
  • Skapa ny...