Hoppa till innehåll

Remington vtr 308w eller tikka 658 lyx 6,5x55?


hallstensson

Recommended Posts

Dags att skaffa en ny älgbössa, men vilken tror ni på. Remington eller tikkan ovan? Båda är begagnad, fint skick på båda med. Kommer att användas på skjutbanan då det blir älg och Björnskytte träning. Kommen nog att använda geväret ut till 200 m ca.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Hade tidigare en vtr. Och det var en fantastiskt välskjutande bössa, hål i hål. Sköt mycket bättre med den än blasern jag köpte istället. Tyckte inte om mynningsbromsen dock, men den kapade jag bort rätt fort. Fint med ställbart trycke med.

Rätt rostkänslig vill jag minnas, fick vara noga med att torka av och lufta direkt man kom hem.

I det stora hela rekommenderar jag en dylik.

Däremot rekommenderar nog den stora folkmassan en tikka då det nog generellt anses som ett gevär av högre kvalitet än en remington.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Då får de nog bli en tikka 6,5 (:

Äger en t3 varmint, 37 mm spridning på 320m så ja nog gör dom bössor allt (:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Tikka kör med finare toleranser och bättre finish. Sen va de väljer för material, var de vill spara in pengar, och konstruktion kan man ju ha åsikter om. Vtr bromsen tycker jag inte om, lätt o få in snö, vatten och skit i pipan

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jo det är nått med tikkan som får mig mer intresserad att köpa. Känns mer som en "riktig" bössa im man säger så. Dom lite äldre tikkorna är fina tycker ja (:

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 2 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.








×
×
  • Skapa ny...