Hoppa till innehåll

Intressekoll Trutbulvaner?


Hipshot

Recommended Posts

Fick en idé i annan tråd, kollat lite med snubben jag handlat av och han skulle i sin tur se om detta gick att lösa.

Preliminärt så landar det på 150 kr styck för 36 bulvaner, 160 för 24 och gissningsvis 170 för 12.

De finns i två varianter, sittande eller liggande i vatten. Jag har bara sittande och tycker det fungerar helt okay, handlar väldigt mycket om att sätta dem på rätt ställe. Är platsen rätt vald så drar de jävligt bra och vise versa.

Lägger denna tråd här under Fågeljakten för det är lite lösa trådar ännu så länge.

Ska ut och fotografera dem så ni vet vad det gäller för något!

Just det! Jag hittade dessa bulvaner i butik i Stockholm a 200 kr styck, sökte reda på tillverkaren och mailade dem. De ville inte sälja direkt till kund utan hänvisade till Generalagenterna i landet. Gick på Gyttorp men fick ingen som helst respons, gick på en kompis som säljer Gyttorps sortiment och då vart det napp!

/ Rikard

quramutu.jpg

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Mmm de är bra helt klart men jag ska modifiera sittpinnen. Nu snurrar bulvanen hejdlöst beroende på vind och det gillar jag inte, ska fixera de flesta så de sitter som jag vill ha dem. Tänkte mej tejp runt sittpinnen så det tar stopp. Sen ska de där fötterna skäras väck!

 

De gamla jag har saknar fot vilket gör att hela sittpinnen kan förvaras i kroppen genom ett grovt hål under stjärtfjädrarna. Skitsmidigt tycker jag, inga tappade pinnar. De nya har ngn värdelös plastplattfot i grå plast.. den ska väck.

 

Iövrigt så är de helt okay! Hade gärna sett längre hals, hur många trutar är så där avslappnade när de sitter på backen? Men de fungerar helt klart om man placerar dem rätt! Kombinerar man sen med en bra snurra så lurar man i princip varje fågel som kommer förbi :-) 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Skriv opp 24 på mig!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Vilken butik hade bulvanerna? Skulle bara behöva 2-3 st. Mvh per

 

Kompisen kommer bara att beställa hela kartonger så isf kolla med ngn kompis om ni kan dela på en kartong eller något.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Nej.. Vill ha ett besked från Jimbolo som jag vet pysslar med detta och kan behöva sen har jag en annan kontakt som ev skulle ha. När jag får klartecken där så kör jag på.. måste bara konfirmera att uppgivna priser gäller osv så det inte blir ngt missförstånd.

 

 

Btw.. idag fungerade bulvanerna inte. Var så in i helvete mycket fågel över allt i anläggningen så deras rörelser drog mer för inflygande trut än mina bulvaner. Så något mirakelrecept är det inte. Däremot, rätt ställe och rätt tillfälle.. då fungerar de förbannat bra  :cool:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Inte försent m hel kartong gäller, 12 st. Blir för krångligt annars.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Om det inte är för sent köper jag gärna 10 st

 

12 eller inga?

 

Kollade detta idag. Stötte på lite patrull, snubben som förmedlar detta på Gyttorp..eller om det var Normark.. hade semester. 

 

Men i detta nu är det 6 beställda och så inväntar jag Tobba här ovan hur denne ska göra.

 

En fundering..

 

Det är ju ett halvanonymt (nåja) internetforum.. kan vi göra så att när detta är spikat, ni har bestämt er och allt detta så sätter ni in pengarna på ett konto? Jag vill inte hamna i en sits där jag dragit hem en massa trutbulvaner åt folk som kanske drar sig ur..

 

Tankar?

 

De kommer alltså att gå från Italien, när de väl sätter fart så verkar det gå fort men jag tyckte nog att det tog en j-la tid sist för dem att sätta just fart. Min förhoppning är även att vi ska slippa krångel med frakt, att de ska gå direkt till er som beställt när de kommer. Hur det fungerar vet jag inte men det känns smidigt.

 

Så återkom med tankar om detta så hör jag av mej när trutsnubben är åter från semester.

  • Like 2
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Inga problem för mig att sätta in pengar på ett konto. Hade ju varit väldigt smidigt om de kan skicka direkt till oss, så slipper du fixa med det.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Ok Tobba!

 

Får jag bara ett slutgiltigt ok från min kran så kör vi, måste alltså invänta snubben som är på semester.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.
×
×
  • Skapa ny...