Jump to content
https://www.Reservdelar24.SE
https://www.AUTOdoc.SE

• Similar Content

• seved
      By seved
      ÄNTLIGEN 😅 har jag gjort färdigt en kniv a denna modell.  Stål är Aeb-l med skalor i stabbad kotte.  
      Med läderslida.

• mosaikgurami
      By mosaikgurami
      Som rubriken säger. Är det någon som ha ett Laddverktyg 222Rem liggandes och känner att dom vill sälja, så tveka inte att dra iväg ett pm till mig. Alla verktyg är av intresse, dock INTE LEE.
      /Magnus
    • WRoos
      By WRoos
      Tjena!
      Undrar hur ni har löst det med att äga hund och jobba? Har ni möjlighet att ta med hunden till jobbet, vilket yrke har du ifall du har den möjligheten? Skriv gärna lite hur ni gör. Om hunden får stanna hemma hela dagarna, hur har ni löst det då? 
    • Finskjägare
      By Finskjägare
      Igår lade jag ut en minkfälla jag for och tittade på den på morgonen och minken hade ätit halva fisken men den hade dragit den utifrån fällan. Har någon bra tips hur man fångar mink?

Edit: när är minken aktiv?
    • seved
      By seved
      Ett jaktset i Elmax klart för ny ägare.
      Stickkniven har en bladlägnd på 210mm hela är 320mm.  
      Huntern är hela 20mm och bladet 208mm lågnt. 

Sign in to follow this  
sooetnos

Vilken tidning rekommenderar ni?

Recommended Posts

sooetnos

Som rubriken lyder, vilken tidning rekommender ni? 

Jag är idag bara med i Svensk jakt men vill ha något mer att läsa. (är iofs med i hundtidningar)

Jag tog examen förra våren, och är mycket intresserad av fågeljakt och småvilt.

Även högvilt går bra det med, men brinner lite mer för småvilt som sagt. Fakta repotage är också bra. 

Och om vapen ska stå med såklart! =)

// Sara, ny jägarinna! ;) 

Sun Flower

"Min jakthund" är en hundinriktad jakttidning. Sedan prenumererar jag på "jaktmarker och fiskevatten" som väl innehåller mycket av det du efterfrågar och också har ett avsnitt om hundar varje nummer.

• Like 1

ozzian

Kolla också vad du får med, nån har jaktförsäkring, nån har vapen försäkring.

Om du inte har dessa försäkringar och du ska ha dem så blir tidningen nästan gratis.

lsjonsson

Den här får du gratis om du vill ha den. :thumbsup:

http://www.jaktweekend.se/

Jag tycker Jakt journalen är en av de bättre som jakttidning. :smile: 

• Like 1

sidelock

Vapentidningen, ingen tvekan.

• Like 1

Simon.

Jaktjournalen rekommenderar jag starkt. Mycket jakt o bra tester samt kul o läsa om hundarna som blir utnämnda som månadens hund ;)

• Like 2

WestCoast

Jaktjournalen pga dess oberoende av förbunden och bästa tidningen över lag

• Like 1

Hälleforshunden

Tycker "allt om jakt & vapen" är bra, sen om du skaffat readly för 100kr i månaden får du ju förutom "jaktmarker & fiskevatten" även tillgång till massa olika tidningar :)

fredde_fmj

Sedan så finns det lite elektroniskt urval också...en hel del av oss använder smartphones eller andra device för att surfa på nätet.

Då kanske appen Readly fungerar som ett alternativ för att läsa intressanta tidningar.

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.readly.client&hl=sv

https://itunes.apple.com/se/app/readly-tidningar-och-bocker/id599256899?mt=8

Men det är ju klart att elektroniken förtar lite av nöjet att höra prasslet från en fysisk tidning :geek:

T4bb3

Sedan så finns det lite elektroniskt urval också...en hel del av oss använder smartphones eller andra device för att surfa på nätet.

Då kanske appen Readly fungerar som ett alternativ för att läsa intressanta tidningar.

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.readly.client&hl=sv

https://itunes.apple.com/se/app/readly-tidningar-och-bocker/id599256899?mt=8

Men det är ju klart att elektroniken förtar lite av nöjet att höra prasslet från en fysisk tidning :geek:

Men man slipper släpa på kassar med gamla tidningar till återvinningen [emoji16]

Upptag71

Tycker Jaktjournalen är bästa, mest allround tidningen. Men det varierar över tid! Köp nåt lösnummer av varje tidning och se vad som passar dig!

• Like 2

MKJ

Det är bara jakt och jägare som ökar, resten tappar upplaga. Tycker den idag håller rätt skaplig kvalité via duktiga externa skribenter som Holmgren och Franzén.

Foffe

Jag har Jakt o jägare via Riksjägarna, prem påJaktjournalen, prem på Min Jakthund sen köper jag lösnummer av Jaktmarker o fiskevatten har även jaktwekend.

Skånepåg

Eftersom alla svenska blaskorna har älg, älg, älg, vildsvin, älg, vildsvin, björn, älg, älg, älg, vildsvin, kanske hjort, rådjur, hundyl efter en harstackare, älg, älg, älg, vildsvin osv osv innan man ser nått seriöst om småviltsjakt så blir inte ngn svensk tidning. Svensk jakt är faktiskt den bästa sett till bevakningen av småviltsjakten - även om det är på tok för mycket hundyl efter hare även i den.

Mitt råd är Sporting Gun och/eller Shooting Gazette. Den första är lite mer om skytte och roughshooting shooting, den senare lite mer driven Game och stående.

Vi har även The Field hemma som familjens dasstidning, kan rekommenderas den med faktiskt - även om den är jaktmarken & fiskevatten kombinerad med ridsportförbundets fältbilaga.

T

Du glömde varg...men annars ja, det handlar om älg. Hemma är det Jæger som gäller. Svensk jakt från Danmark kan man väl säga, dock utan älgjakt i varenda nummer;-)

• Like 1

T4bb3

Men det är ju faktist lite trevlig att sätta sig ner, ta en kall öl och läsa en tidning! ;) eller hur? ;D

Jorå, men paddan funkar då med [emoji2]

Karnivor

Jag vill tipsa alla här inne om den digitala jakttidningen Min Jakt. Den är helt gratis!

• Like 1

benknäckaren

finns det någon tidning som har försäkringar som även täcker skada på vapen ? såg att JJ inte har det.. ,