Hoppa till innehåll

Ny och taggad


Övikkiwi

Recommended Posts

Hej allihop,

 

Mitt namn är Andy, och har precis flyttat hit från Nya Zeeland. Jag bor i Örnsköldsvik just nu.

 

Jag har jagat kronhjort och vildsvin i Nya Zeeland, och gillar att fiska mest med spinnare.

 

Jag har sett massor av rådjur och älg i Norrland, och undra om det är möjligt att följa med någon och jaga nångång.

 

Till sist, vill jag bli medlem i ett lag, och ska ta jägaexamen så fort som möjligt.

 

Om nån har tips eller vill ta med en erfaren och entusiastisk jägare, så kan du skicka ett meddelande till mig eller svara på den här tråd.

 

Får man jaga med båge i Sverige, förresten? Jag trodde att det var olaglig....

 

Tack!!

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Välkommen, Bågjakt är förbjuden i Sverige pga att vi har politiker som inte vågar ändra på detta.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Välkommen hit. Måste liksom sidelock fråga dig vad som fick dig hit till Sverige? :)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Välkommen hit. Måste liksom sidelock fråga dig vad som fick dig hit till Sverige? :)

Tack allihopa! Um, jag har flyttat hit för att bo tillsammans med min flickvän, och gör nått annorlunda. Det verkar som att det finns mycket att jaga här. Synd att man inte får jaga med båge här. Flera vänner här än i Nya Zeeland, ha ha!!

  • Like 2
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Haha okej. Jag o sidelock har väl ditt hemland som typ drömresemål för jakt :D

Välkommen hit och hoppas du får komma ut och jaga snart! :)

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Hej och välkommen! Säg till när du ska åka tillbaka och hälsa på i NZ så följer jag med :)

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Welcome mate! Hope you enjoy Sweden. Din svenska verkar det inte vara något fel på i alla fall :-)

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

Måste vara en helvetes pingla som lurar ngn runt hela världen för att landa i norrland  :biggrin:  :cool:

 

**duckar bakom tangetbordet**

 

Välkommen oavsett!

 

Hahaha

 

@Övikkiwi: Om du inte hade sagt något så hade man inte märkt något angående ditt språk :)

  • Like 2
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.








×
×
  • Skapa ny...