Hoppa till innehåll

Nu får änderna på andra sidan det jävligt jobbigt.. Hamilton är där.


Hipshot

Recommended Posts

Förbannat fint skrivet! Tårarna bara rinner när jag läser och jag blev tvungen att gå iväg och gosa med mina hundar. En sak är i alls fall säker, Hampe har haft ett utomordentligt hundliv som nog är få hundar förunnat.

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Bra skrivet, tårarna hänger i ögonvrårna och jag tänker på min boxertik Freja som är 11 och lite stel i bakbenen, men igår var hon med husse och gick i skogen som aldrig förr om än med lite mer flåsande än förr. Men idag märks det att hon är på ålderns höst, stel och lite mer dämpad.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Förstår att saknaden är stor - ett hundliv är alldeles för kort! Mycket vacker runa du skrivit om Hamilton, många fina minnen du fått att tänka tillbaka på när han saknas dig som mest.

 

/M

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Japp du älska din hund o din hund älska dig o ni har haft det jävligt roligt i hop o det är ju det man får minnas när det gör ont inombords även om det är en klen tröst nu men det blir roliga minnen längre fram :) 

 

Fint skrivet Hippen.

 

 

Mvh.

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Superfint skrivet! Tankarna går med klump i halsen och fuktiga ögon till er familj! Lyckliga är de små valpar som får komma hem till familjer där de värdesätts så mycket..… leks med, jagas med, skälls på, gosas med. Precis som du beskriver. Det är så ett hundliv ska vara! 

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

man ser på sättet du skriver att hunden har haft en liv som många andra jyckar hade önskat sig, förlusten blir kanske inte lättare men att få ta avsked och veta att han haft ett bra liv är värt mycket.

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Den där dagen, man inte vill uppleva. Haft chansen att jaga med Hampe en gång, jag tror inte han var imponerad, men jag var. Christian

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Fruktansvärt sorgligt när det är dax. Men en sak vet jag Hampe kunde aldrig fått bättre husse.och en sak är säker, det är inte bara änderna som ska passa sig.

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Fan va labil man är.. Grinade mej igenom texten ovan.. Samlade ihop tankarna och fick en län av Madeleine till fler bilder, bilder som fanns på hennes dator. Ridå. Sen när hundarna skulle ha mat, saknades en röd skål och ägaren där ligger i ett kallt och obekvämt jävla hål i marken.. Fan fan fan :sad:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Det är de där ljusa minnena man ska ha med sig när man ska minnas gamla hundar. Jag kommer inte heller att glömma sista stortuppen min spårade i säkert fyrahundra meter innan hon spikade den i en tallbacke. Inte heller kommer jag att glömma de första när jag låg på rygg i en blötmyr med hunden på magen och pussade den där skäggiga odågan till unghund. Man rår inte över känslorna när man inser att det tar slut alldeles för fort och att ett hundliv är alldeles för kort. Har snart ett jävligt tungt beslut att fatta igen och jag förstår precis vad du går igenom. Den som säger att det blir lättare för varje gång ljuger så han tror sig själv. Det är precis lika jävligt varje gång men precis som vi har skyldigheten att ta hand om dem och älska dem när de är unga så har vi en skyldighet att hjälpa dem att slippa lida i slutändan. Det är vi som står med ett tomt koppel och dras med saknaden som lider, hunden lider inte när den är borta.

"Om hundar inte är tillåtna i himlen så vill jag hellre vara där hunden är."

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Helt underbart.

Oj, jag menade självklart att jag beklagar naturligtvis,jättetråkigt.

Blev helt betagen i det vackra som du skrev.

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

beklagar Rikard, även om man är helt inställd på att det är dags så känns det ändå piss. Även om det är svårt så får du se det positiva i det hela, han fick 14 år.

14 år av jakt, tror det är få hundar som fått jaga lika mycket som hampe.

kommer mycket väl ihåg hampe på näs, han hoppade in å ut som en flipperkula i alla slån, att han inte såg ut som en kinesisk nakenhund när dagen var slut var ett under.

RIP

/MH

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Hampe

Fantastiskt skrivet Hipshot.

Jag träffade inte Hampe så väldigt många ggr men han satte klara minnes bilder i kontoret ändå.

Är väldigt glad att jag fick jaga med honom på Gotland, uppleva hans personlighet, för det hade han, en grym sådan.

Kan inte tänka mig en bättre Husse till den hunden, när det onda ger med sig finns det goda kvar, för alltid.

(o smilysarna funkar inte för mig så det blir smily fritt)

 

//

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.








×
×
  • Skapa ny...