Hoppa till innehåll

importera hund från usa


hermanssonmartin@live.se

Recommended Posts

Hej jag vill veta om det är någon här inne som har importerat hund/ar från usa, som kan berätta lite om hur mycket det kosta för dom och berätta gärna vad för ras, valp eller unghund som ni tog hem, och lite om hur den funkar. Jag vill veta hur mycket det kosta mellan tummen o pekfingret för jag har tänkt att importera en unghund eller vuxen hund, max 5 år.

 

Mvh Martin

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Hej jag vill veta om det är någon här inne som har importerat hund/ar från usa, som kan berätta lite om hur mycket det kosta för dom och berätta gärna vad för ras, valp eller unghund som ni tog hem, och lite om hur den funkar. Jag vill veta hur mycket det kosta mellan tummen o pekfingret för jag har tänkt att importera en unghund eller vuxen hund, max 5 år.

 

Mvh Martin

Är det verkligen USA och inte Canada du ska importera ifrån?

 

Det skiljer sig lite kostnads och regelmässigt mellan länderna, till Canadas fördel har jag för mig.

 

Tänkte bara det kunde vara värt att kolla på  :wink:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

5500 usd betalade jag för 12 månaders plott då med alla vet kostnader och flyg.

Blir dock billigare om du flyger över själv och hämtar.

Beror ju dock på vad det är för hund du ska ha osv.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

5500 usd betalade jag för 12 månaders plott då med alla vet kostnader och flyg.

Blir dock billigare om du flyger över själv och hämtar.

Beror ju dock på vad det är för hund du ska ha osv.

35 lök?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Är det verkligen USA och inte Canada du ska importera ifrån?

 

Det skiljer sig lite kostnads och regelmässigt mellan länderna, till Canadas fördel har jag för mig.

 

Tänkte bara det kunde vara värt att kolla på  :wink:

ja du, jag vet inte riktigt vart ifrån, men det är ju helt klart värt att kolla upp :) 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

5500 usd betalade jag för 12 månaders plott då med alla vet kostnader och flyg.

Blir dock billigare om du flyger över själv och hämtar.

Beror ju dock på vad det är för hund du ska ha osv.

Okej det var ju inte så farligt dyrt, det är en plotthund jag har tänkt att importera och/eller en annan rovdjursras kanske en black and tan eller en annan rovdjursras. Var köpte du din? hur gick det till med alla sprutor och sådant? är det inte så  att dom måste få rabiesspruta 3 veckor innan man får importera hunden? vart fick du hämta plotten? jo det förstår jag också, men bara så jag får ett hum om vilka priser vi pratar om. :)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Kenneln ligger i new orleans, KLM var flygbolaget tror alla vet kostnader gick på cirka 650 usd, det är ju bla rabies,microchip,internationellt hälso cert osv hämtade han på Arlanda allt gick jäkligt smidigt, tror för bra plottar så brukar "started" dogs kosta runt 3500 usd.

Min hade det skjutits 5 bbjörnar och en jäkla massa gris vilket var det jag var ute efter.

Vill du ha kontakt info eller vill ha mer exakta priser osv så kan du pma mig

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Kenneln ligger i new orleans, KLM var flygbolaget tror alla vet kostnader gick på cirka 650 usd, det är ju bla rabies,microchip,internationellt hälso cert osv hämtade han på Arlanda allt gick jäkligt smidigt, tror för bra plottar så brukar "started" dogs kosta runt 3500 usd.

Min hade det skjutits 5 bbjörnar och en jäkla massa gris vilket var det jag var ute efter.

Vill du ha kontakt info eller vill ha mer exakta priser osv så kan du pma mig

Okej, det var inte så jättedyrt ju, inte som jag trodde iaf. okej va roligt att det gick smidigt. ja jag har sett att dom kan kosta en del men jag kan lägga ut mycket om det är bra hundar som det är skjutet några björnar o (Mountain lion) m.m för, det är de jag är ute efter iaf.. Jaha och då var den bara 1 år? hade den gjort några ensamma jobb eller jaga den bara i "pack". 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Yes, ensamt många fler om man räknar när han varit i packs, får hem en ny från samma kennel i oktober :)

Jaha va roligt! fyfan va spännande! lägg gärna ut någon bild när du får hem den, ålder? :)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jo sjukt spännande,17 månader skulle velat haft han till nu men dom flyger inte hundar under sommar perioden iaf inte klm. Det ska jag absolut göra!

ja det förstår jag, haha ja nu när det är början av björnjakten. men du får väl pröva han/henne på lo till vinter/våren :) nehe för att det blir för varmt eller?  

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jo det blir för varmt för dom, vildsvin framförallt sen björn så klart! Jodå ingen björn än men förhoppningsvis nästa vecka! 24 vildsvin än så länge :) sanslöst nöjd.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jo det blir för varmt för dom, vildsvin framförallt sen björn så klart! Jodå ingen björn än men förhoppningsvis nästa vecka! 24 vildsvin än så länge :) sanslöst nöjd.

okej, inge lo? ja då får jag hålla tummarna för er :) jaha oj jäklar det var inte dåligt, förstår att du är nöjd med hunden. vad äre för kön? heter? jag har pma dig :)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.








×
×
  • Skapa ny...