Hoppa till innehåll

American foxhound


predatorjegern

Recommended Posts

Hej! Är helt ny här på forumet och öponar en tråd direkt! Jag brinner helhjärat för predatorjakten och då framförallt på Lo, räv och mård. Jag är sugen på att köpa mig en hund för dessa arter och frågar därför om ni har några tips och erfarenheter? Jag vill att den ska kunna driva räv och gärna i gryt. Den ska kunna driva Lo och gärna så snabbt som möjligt få den att gå i träd eller stånda och båda alternativen med skall hela tiden. Samt så ska den gärna kunna leta upp och skälla på trädad alternativt grytad mård.

jag har sökt och läst otaliga timmar och fastnat för american foxhound. Bra eller dåligt? Ser gärna allas synpunkter och tips här i jakten på den optimala rasen! Tack på förhand / Johan

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Kolla facebook gruppen american foxhound.

Korpen här på sidan har bra koll med. Men de låter som am foxhound är de rätta för dig!

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Okej det låter precis som det ja vill ha på rävfronten! Hoppas även på några som har erfarenhet av Lo och mårdjakt med denna ras som kan yttra sig :)

Sen vet jag ju inte vart man ska leta efter en valp för vill gärna att det ska vara inom sveriges gränser och så klart med föräldrar som jagar ovanstående vilt samt är duktiga delar av det eller allt :)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Tack för länken! Intressant läsning till en början men sen blev tyvärr mest pajkastning och dåligt med info och svar om rasen och dess egenskaper samt personers erfarenheter :(

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Finns en amerikansk foxhound uppfödare som skk regnar dom och han håller till i rörbäcksnäs,

Jag har jagat med foxhounds och ja.är nöjd har dör tillfället en egen som är ung men har ett jävla lo intresse

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Ingen fara för det med länken all info är intressant även om det är lite :) okej det va bra att höra storviltjägaren ska kolla lite på den uppfödningen. Samt kul att höra mer om era erfarenheter gällande lo och förhoppningsvis även mård om tråden orkar hålla sig vid liv :)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Predatorjegern, bor du inte allt för långt från.mig kan ja kika över nån helg med.mina hunnar.

Min är 18månader, varit med på 5grävlingar och 2vildsvin innan 1års ålder. Jagar räv rätt bra kan få bli mer tryck på dreven, mården ska prövas i vinter och lon ska han präglas på :)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Okej riktigt roligt att höra! Man blir inte mindre sugen på att skaffa en kan jag säga! ;) jag bor i arvika i värmland så predatorer har vi gott om! Ja det vore absolut roligt så man får se det live och även få lite jakt ihop med ett nytt ansikte som delar intresse! :) kan tyvärr vara lote fullt upp nu och fram till älgjakten men efter det så borde vi absolut kunna få till nått om du vill :)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Tack för infon Hunter96! Okej vart kommrr du ifrån då storviltsjägaren? Se där ja en kull där med :)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Tack för infon Hunter96! Okej vart kommrr du ifrån då storviltsjägaren? Se där ja en kull där med :)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Okej :) jaha spännande med nya linjer och även bra för att stärka rasen och utbudet! Vem är det som ska ha denna kull då? Någon kennel, hemsida? :)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Okej vad roligt! Då är det ju än mer intressant att få jaga med dig längre fram å se vad hanen går för!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Då hörs vi av lite längre fram i höst då så är du varmt välkommen på en jaktdag till värmland :)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.








×
×
  • Skapa ny...