Hoppa till innehåll

Mink o mårdjakten 2014/15


UngJägarn

Recommended Posts

Jag satte ut 9 mårdfällor igår,, och 6st idag! Mycke mårdspår på markerna jag ska ut med 30st till i veckan!:-)

 

Ja, nu har trappersäsongen börjat! :thumbsup:

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag testar Trapperns i år, satte vid två fällor i helgen. Jag tog en bomullstuss som jag klämde fast ovanför fällan och hällde några droppar på den.

Vid en av fällorna hade jag spår ca 10m bort, det ska bli intressant att se om det händer något!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Nej, jag fäste det ovanför fällan. I fällan har jag betat med älgkött.

Idag var jag och vittjade och i en av fällorna satt en fin hanmimk, min första mink :)

Hur var den fällan placerad? Eller var en minkfälla? :)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Fällan var egentligen satt för mård, ca 1,5 m upp i en gran med en slana lutad mot. Den är placerad vid ett myrstråk med en bäck ca 50-70m bort, så där ska jag sätta en minkfälla till helgen. Misstänker att det kan finnas fler! :)

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Va ute med 5 mårdfällor i dag och har ytterligare 5 fällor ute. Hoppas på utdelning framöver även om det är lite sent på säsongen.

post-13980-14205862176902_thumb.jpg

post-13980-1420586228212_thumb.jpg

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Va ute med 5 mårdfällor i dag och har uteliggare 5 fällor ute. Hoppas på utdelning framöver även om det är lite sent på säsongen.

 

Det vore bra om du förminskade fotona till hälften.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Va ute med 5 mårdfällor i dag och har uteliggare 5 fällor ute. Hoppas på utdelning framöver även om det är lite sent på säsongen.

Hur ser en uteliggarefälla ut? Gillrad med en kopp med en 5krona?
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jaja jag tror nog du fattar ändå....

 

Ja, det gör jag men dom var suddiga o gick utanför skärmen både i sidled o upp- o nertill. :sad:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Det går trögt med mårdfångsten i år! Men jag har fått 2 iaf på fällor som min farbror hjälper mig att kolla! Jag har satt ut 8 fällor till idag på nya marker som jag hittat bra med spår på! Jag fick åt mig 30kg strömming rens idag som jag ska slänga ut runt och på fällorna!

post-5858-0-52998200-1421584486_thumb.jp

post-5858-0-34915100-1421584505_thumb.jp

post-5858-0-91301800-1421584519_thumb.jp

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Det går trögt med mårdfångsten i år! Men jag har fått 2 iaf på fällor som min farbror hjälper mig att kolla! Jag har satt ut 8 fällor till idag på nya marker som jag hittat bra med spår på! Jag fick åt mig 30kg strömming rens idag som jag ska slänga ut runt och på fällorna!

Ser ut som riktig vinter :)
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Idag blev det en kombination av toppjakt och koll av fällor: ingen fågel, men en mård fick följa med hem.

Den var rejält fastfrusen så hela fällan fick åka ner, men till helgen ska den upp igen!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.
×
×
  • Skapa ny...