Hoppa till innehåll

Har vi några snusande jägare här? Är snuset jägarens bästa vän?


Älgkalas82

Recommended Posts

Jag snusar general portionssnus till vardags men när det ska jagas lyxar jag alltid till det med löst å jävlar vad det går åt.

Blev lite nyfiken på hur ni snusar? Vad matar ni läppen med för sort? Snusar ni mer när ni jagar? Byter ni också till jakt snus? 

Lyssnade på jakt låtarna i en tidigare tråd och hitta denna med samma band, slänger med den :yes:

VARNING! Ha snus nära till hands innan du trycker på play!

 

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag har slutat snusa.

Men under vissa jakter, t ex bock/älgjakt, så går det åt en dosa Grov lös. Man måste ha snus när man jagar. Annars fallerar hela grejen. 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Grov lös eller egengjord snus. Nästan en dosa om dagen. Vid jakt går det åt mer.

Glömde snusdosan en natt när jag vakade räv, jakten varade 45 minuter

Låter som mig utan kaffet :D

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Kaliber (Portion) Extra Tobaksmak står det alltid en stock i kylen. Jag snusar nån dosa General lös i veckan också. Under älgjaktsveckan brukar det bli ett par dosor Ettan lös - inte för att det är godare utan för att det är tradition. Gör väll av med 1 dosa på 2 dagar i snitt skulle jag tro något mer under intensivt jagande/festande.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Använder sedan en tid Swedsnus portionssnus, det går väl åt sådär 600 gram (typ 1000 portioner) var annan månad, varken mer eller mindre vid jakt.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Grovsnus Stark, portion..alldeles för mycket snus för min del, men å andra sidan är det bra med lite laster ;)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Grovsnus Stark, portion..alldeles för mycket snus för min del, men å andra sidan är det bra med lite laster ;)

En god skattebetalare mao. :smile:

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Egen snus. Köper jag så är favoriten Probe. Ung 2 dosor/3 dagar, men i princip alltid en prilla inne förutom när jag sover eller äter.

 

På pass så gärna ett pipstopp.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Är också jaktsnusare! Slutade snusa för ett tag sedan, men när det blir jakt och då särskilt passjakt så åker dosan fram… Göteborgs rapé blir det vanligen. 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.








×
×
  • Skapa ny...