Jump to content

Första jakten

Santas

Recommended Posts

Jo det är ju som ni säger, en del av jakten, och jakt är jakt även utan skott, skotten lär komma inom sinom tid.

Var iaf trevligt och man fick chansen att kolla att all annan utrustning man köpt fungerar.

En hel del lärde man sig till på köpet.

/S

• Like 1

Lol, har nu efter lite Internet studier kommit fram till att all berodde på frugans "lycka till" när jag åkte, kommer inte hända igen :-D

/S

Hehe det där är två förödande ord! När jag hör dem innan jakt så tänker jag "faan" samt att en del av upprymdheten över att få komma ut och jaga försvinner. Direkt efter tänker jag "skärp dig, det är bara skrock! ". Slutligen året jag iväg å jagar men det går åt fanders

• Like 1
MagnusN

Provade Gålö i tisdags. Först satt vi vid ett viltvatten utan en fågel i sikte på någon timme. Plötsligt kom ett par rakt över mitt pass, hade varit ett mkt intressant skottläge, om det inte varit för att jag satt och glodde på något annat och upptäckte dem försent. Omgrupperade till en marvik där det hade haft 100tals änder i första upploget. Vi fick 3-4 skjutbara mindre grupper som passerade. Stod nästan vi inloppet på viken så änderna hade fått upp bra fart och jag hade för dålig framförhållning på de första 3 skotten. Fick ner en på 4e skottet. Sköt med Wetland 28gr 4or och änderna kom på maxavstånd. Hade varit bra med snabbare ammo och alternativhagel på detta ställe. 

Lättsamt och bra arrangerat. Ett gäng retrivers som apportörer. 

Passar bra som vardagsjakt eftersom jakten börjar sent, det tar inte så lång tid och allt är arrangerat och klart.

• Like 2

Lol, har nu efter lite Internet studier kommit fram till att all berodde på frugans "lycka till" när jag åkte, kommer inte hända igen :-D

/S

Nej då kan man lika gärna ställa in bössan i skåpet igen ;) 

Provade Gålö i tisdags. Först satt vi vid ett viltvatten utan en fågel i sikte på någon timme. Plötsligt kom ett par rakt över mitt pass, hade varit ett mkt intressant skottläge, om det inte varit för att jag satt och glodde på något annat och upptäckte dem försent. Omgrupperade till en marvik där det hade haft 100tals änder i första upploget. Vi fick 3-4 skjutbara mindre grupper som passerade. Stod nästan vi inloppet på viken så änderna hade fått upp bra fart och jag hade för dålig framförhållning på de första 3 skotten. Fick ner en på 4e skottet. Sköt med Wetland 28gr 4or och änderna kom på maxavstånd. Hade varit bra med snabbare ammo och alternativhagel på detta ställe.

Lättsamt och bra arrangerat. Ett gäng retrivers som apportörer.

Passar bra som vardagsjakt eftersom jakten börjar sent, det tar inte så lång tid och allt är arrangerat och klart.

Kul att ni hade att göra, håller med, bra arrangemang, passar perfekt en vardag.

Ska absolut pröva min lycka där igen.

/S