September 25, 201411 yr Fabrikat: Husqvarna Modell: 1640Kaliber: .30-06Vapennummer: 228272AVapentyp: KulgevärProduktinfo: Kikarsikte Weaver 4 x 20. Pris SEK 2.500,00 Tänkte titta på denna i morgon. Vilken är er spontana reaktion? Kan det vara värt priset (med tillägget att jag även tänkte byta bakkappa) Så jag antar att det i så fall blir runt 4.000:- + kikare som den kommer att kosta. Vad är det viktigaste att kontrollera för en som inte har vana och rutin att bedöma vapen.
September 25, 201411 yr Bra bössa med dålig kolv. Något högt pris tycker jag. Jag hade ute min som var bytt trycke och ny kolv och med en elite 3-9x40 allt för 3000kr. Fick den inte såld. Jag sålde kolven å trycket för 1500kr och skrotade bössan. Här är en bild på den Sent from my iPhone using Tapatalk
September 25, 201411 yr Author Tack för din respons Majja. Det är inte lätt som nybörjare att hitta i djungeln, men här finns bra stöd och info.
September 25, 201411 yr Håller med om priset......väl dyrt. Gissar att du inte behöver leta länge innan du hittar motsv 1000 sek billigare. mvh/Urban
September 25, 201411 yr Tack för din respons Majja. Det är inte lätt som nybörjare att hitta i djungeln, men här finns bra stöd och info. Sako finnfire/ forester är ofta prisvärda mellan 3-5000kr om det är för mycket så rekommenderar jag att leta efter Krico 600/700. Oftast djävulskt prisvärda bössor med fina trycken bra slutstycksgång och precision. Jag har själv ägt 2st. Går nog att hitta från 2500krSent from my iPhone using Tapatalk
September 25, 201411 yr Här finns en http://www.blocket.se/vasterbotten/Krico_6_5__55_med_kikare_56177969.htm?ca=11&w=3 Sent from my iPhone using Tapatalk
September 26, 201411 yr Här är en till kandidat. http://www.blocket.se/jamtland/Kombinationsgevar_Brno___Repeterstudsare_Winc_55216115.htm?ca=1_7&w=3 Sent from my iPhone using Tapatalk
September 26, 201411 yr Author Ska ev iväg och kolla på en annan i morgon. (De andra som nämns ovan kan jag inte själv se då de är för långt bort) Detta är vän det en Husqvarna 1640 .03-06 för 2.500:- Skulle få ytterligare bilder under kvällen Skillnaden på denna och den jag började tråden med är bakkappan och kolven. Kikaren ingår inte. Är kolven på denna bättre eller lika illa som den översta?
September 26, 201411 yr Author Här är ytterligare några bilder. Personligen ticker jag att kolven ser bra ut, men uppskattar era kommentarer som är kunniga i det.
September 26, 201411 yr Svårt att säga då man ser bilderna, tycker du ska åka o titta på den och den första och göra dig en uppfattning. ta ett blad dra mellan pipan o kolven är det svårt att dra den typ fastnar så ligger pipan för nära och stor risk för värme spridning det hände mig fick karva för att få ett mellanrum. Be att få provskjuta då kan du göra en bedömning av bössan, Skjut några serier då ser du hur den går om den börjar att sprida eller ej.
September 26, 201411 yr Author Svårt att säga då man ser bilderna, tycker du ska åka o titta på den och den första och göra dig en uppfattning. ta ett blad dra mellan pipan o kolven är det svårt att dra den typ fastnar så ligger pipan för nära och stor risk för värme spridning det hände mig fick karva för att få ett mellanrum. Be att få provskjuta då kan du göra en bedömning av bössan, Skjut några serier då ser du hur den går om den börjar att sprida eller ej. Det är min tanke att göra det i helgen. Har även bett att få provskjuta den då. Om den känns bra och inte börjar sprida, är det då ett ok pris för den då?
September 27, 201411 yr Som regel brukar jag alltid kolla så inte stocken är sprucken bakom rekylklacken. (man får lyfta ur systemet) Är den det får man kosta på en bäddning.
September 27, 201411 yr Det är min tanke att göra det i helgen. Har även bett att få provskjuta den då. Om den känns bra och inte börjar sprida, är det då ett ok pris för den då? i Boliden på jakt o troffe så ligger dom från 1000 kr och upp till 3200 allt beror på skicket här har du deras bösser som är till salu. tycker du inte ska betala 2500 för den utan kikare. Men kolla upp denna sida då får du en viss uppfatning om vad en handlare tar för sina lagerförda beg bössor. http://www.jakt-trofe.com/weaponstore?vapentyp=Kulgev%E4r&fabrikat=Husqvarna&modell=1640&kaliber=.30-06+%287%2C62X63%29&sort=datumin&direction=desc