Hoppa till innehåll

--


nicke91

Recommended Posts

Hade för många arb.kompisar på Husqvarna och andra kompisar som jagade och därför beslöt jag för att också börja jaga och inte bara att leta efter napp på andra ställen. ;) ;D

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

medfött  ;D ;D

Kan inte säga de bättre själv men modersmjölken hade nog sitt med i spelet.

SEN JAG KUNDE ANVÄNDA SLANGBELLA O KASTA KNIV HAR JA JAGAT.

Bössor kom in först runt 8års ålder ;)

Fruntimmer vid 10års ålder  ;D ;D ;D ;D ;D

Obs! Ingen i min familj varkens jagar eller fiskar. Genetiskt skulle jag tro ändå!

Farfars far Yrkesfiskare Farfar hobby fiskare. Morfars far bonde o jägare morfar o samtliga morbröder jägare!

Far yrkesmilitär men totalt ointresserad av jakt men skytte som hobby MOR äter inte ens vilt :( men smakat har hon nu :)

Skumt men sant!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Vissa saker kan man bara inte vara utan?

Har haft jägare i släkten så långt man kan se bakåt,  det har alltid funnits med i både modersmjölk och uppfostran. Har alltid varit onödigt jaktintresserad så länge jag kan minnas och det verkar hålla i sig :-X. Att man jagar är inte alltid en så lyckad raggningsreplik men har inte varit med om någon "donna" som nekat en fin älgmiddag än så länge ;D ;D

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

När jag såg denna tråden så började jag faktiskt grunna lite. Ska jag se det historiskt så har min släkt inte mycket jakt i blodet. Först på senare år så började jag intressera mig för fiske och senare även jakt. Det var faktiskt på en fiskeresa som jag och min kompis tog i hand på att vi skulle ta jägarexamen, iofs så dröjde det något år men rätt som det var så hade kompisen som anmält oss till en jägarutbildning! I denna veva hade jag också flyttat från staden till skogen och intresset för naturen tog nya dimensioner så att säga.

Man kan nog påstå att jag alltid haft jaktintresse fast jag visste inte om det bara. När jag sitter i skogen idag så kan jag gräma mig lite över alla dom år av jakt jag missat, men va fan, det finns förhoppningsvis många år kvar att utnyttja :)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Människan e född jägare o samlare. Det e vårt genetiska arv!!!!

Grönsaksätare får säga vad de vill men SÅ E DE.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Farsan började jaga någon gång tidigt 80-tal och jag som var ganska litet då, 7-8 år har följt med sedan dess. Tog examen vid 14-års ålder samtidigt som morsan men hon har sedan dess inte varit med i skogen???  På den vägen är det. Intresset har blivit mer intensivt sedan jag la av med andra fritidsintressen så som amerikans fotboll, tävlings skytte mm.

mvh

Dard

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Har varit med sen jag föddes farsan bar mig på ryggen och började skjuta som 5åring och jakten är alltid NR 1 i prio listan.

Tog jägarexamen när jag var 12år och sen dess har man jagat så mycket man hinner

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Från Farfar. Kommer ihåg första gången jag skulle följa med på jakt. Det var på jullovet och vi skulle försöka att skjuta en hare. Tyvärr blev det ingen hare men den dagen glömmer jag aldrig.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Morfar släpa med farsan på jakt...farsan släpa med brorsan och mig på jakt. Började att följa med när jag var 8. Provsköt hagel för första gången med brorsan när jag var 12 (det var en upplevelse ;D) Jägarex på elevens val när jag var 14.....sen rullade det på.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Följde med farsan på ripjakt när jag var så gammal att jag orkade hänga med. Tog sedan j-ex -94 och första egna vapnet. Min farbror jagar också, men ingen annan i min släkt så långt man ser.. :)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Guest drever_david

Började jaga när jag var 15år,, Först o främst rävjakt med drivande hund vilket jag fortfarande har bland favorit jakterna,, Har ingen i familjen eller släkten som jagar så det har kommit av kompisar o goda vänner!! O nu är man Jaktidiot ;D

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

På farsans sida jagar väldigt många, men på mors sidan jagar nog ingen  >:(

Så man kan säga att jakten fanns i mig till 50 % och det ökade till max styrka redan vid 10-12 års åldern då jag såg farsans och mina farbröders ryggtavla mil efter mil i skogen utan egen bössa  :-

1984 tog jag jägarexamen och samma år köpte jag min första hagelpang en Remington 1400  :o

Redan första hösten sköt jag en hare och några järpar och sedan var det helkört, jag var såld långt in i jaktens själ och där är jag ännu härligt nog  ;D

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.








×
×
  • Skapa ny...