Hoppa till innehåll

Skal till mobiltelefon


Sun Flower

Recommended Posts

Jag har köpt ny mobiltelefon och nu vill jag ha tips på bra skal till den. Helst något som tål en del stötar så inte mobilen går sönder på en gång. Mobilen är en iphone 5c.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag tänkte mer på ett sånt rejält fodral som ser ut som det är gjort av ett gammalt traktordäck och håller för att släppas från ett flygplan. Är det ingen som har nåt tips om något dylikt?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Otterbox gör bra skal

De har jag kollat på. De känns spontant lite dyra men det kan det ju vara värt om de är bra. Har du provat någon av deras modeller? I så fall vilken och vad var bra/dåligt?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Har haft 3, 2st till iPhone och en till Ipad. Hade otterbox defender och den förstör man inte särskilt lätt.

Men jag har alltid haft svårt för plast framför skärmen så slutade använda dom.

Plasten är bra och tålig men blev till slut en smaksak :)

Kommer man bara överens med storleken är dom kanon.

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Hittade griffin defender nedsatt från 349kr till 99kr så jag slog till. Har ett sånt till vår iPad och den är ju hel trots två ungar som testat hållbarheten några gånger. Blir det för klumpigt kan man ju alltid köpa ett smidigare att ha till vardags och sedan ha värstingskalet när man ska ut på mer rejäla äventyr.

Tack för tipsen!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Hade griffin till min förra iphone. Men pga storleken hade jag den aldrig på. Finns ett skal som dessutom är vattentätt och inte alls lika klumpigt, Lifeproof tror jag det heter :)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Lifeproofskalen rekommenderas varmt dom är riktigt bra med sin vattentäthet jag har hårdtestat dom i Norge under flera fiske resor i hällregn och saltvatten och dom har inte gjort mig besviken på den fronten, tyvärr blir inte telefonen oförstörbar då jag lyckades tappa min förra iphone 4s i golvet från 1,5 m och glasbaksidan på den sprack men klart stryktåligare än utan skal, jag har själv använt lifeproofskal på min två senaste iPhones 4s och 5s

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Har en kompis som filmar simmare under vatten och gör analyser på simteknik med hjälp av en ipad med lifeproofskal.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Tja, jag kör iPhone utan skal och har inte haft några bekymmer än. Bara haft iPhone i 5 år än så har väll knappt hunnit testa.. :tongue: Men att tappa den i golv, vägar, bilar, pilla på den med oljiga händer och ta upp den ur fickan och torka bort vattnet från den har inte sabbat någon än! Och skulle man slå sönder ett glas eller något så kostar det inte en förmögenhet och byta... :thumbsup:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Varför inte en fån som tål elementen ifrån början? Stackars I-ajare.

Nu är ju den huvudsakliga orsaken att jag behöver ett skal att jag har två smågrabbar hemma som i princip kan ha sönder ett spett... Det finns inga telefoner som håller för det. ;)
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Nu är ju den huvudsakliga orsaken att jag behöver ett skal att jag har två smågrabbar hemma som i princip kan ha sönder ett spett... Det finns inga telefoner som håller för det. ;)

El? Tumvantar?
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.








×
×
  • Skapa ny...