Hoppa till innehåll

Erfarenheter av Canibeep?


Kongratul

Recommended Posts

Är det någon som har erfarenhet av Canibeep på stående hund i skogslandskap?

Jag behöver inte Beepen för att hitta vars hunden står, min fråga är istället om ni upplever att fåglarna (skogsfågel) trycker bättre för en hund med Canibeep?

Senare på hösten får jag alltid problem med snö och frusen mark att jaga på, vilket ofta resulterar att jag inte kan komma nog nära in på ståndet.

Enligt beskrivningarna om Canibeepen ska den ha nån form av falk ljud som gör att fåglarna trycker bättre?

 

 

Med vänlig hälsning//J

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Har inte provat själv men om fåglarna trycker bättre med canibeep så skulle nog den vara populärare än Astron. Men som sagt jag har ingen erfarenhet av beeper.

/Johan

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag brukar använda pip "beeper" i fjällen bara för att det är sjukt svårt att lokalisera hunden i högt ris utan.

Har kört med den i skogen också men utan att se några speciella fördelar. Tycker det är rätt trist att höra pipandet överallt i skogen, jag har dock ingen canibeep utan en dogtra som inte ska ha ett "hökljud" så om fåglarna trycker bättre med pip eller inte vettfan, jag skulle tro att pipen inte spelar nån roll alls. Att fåglarna flyger korta sträckor och trycker hårt om det är mycket duvhök osv. har mer med verkliga förhållanden än en pipen att göra

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.








×
×
  • Skapa ny...