Jump to content

Jaktsidans IPB infekterat med malware

LGH
 Share

Recommended Posts

Exakt så menar jag.

Det finns en del som söker om jakt och skytterelaterade saker i Google, vilket iofs är helt naturligt i vår krets. 

Eftersom vårt forum är rätt stort och omfattande så blir det rätt många träffar hos oss - och det är när man klickar på dessa länkarna i Google Search som man kan bli länkad till sidor som inte alls har med oss att göra och det är det jag vill att ni undviker.

Sök i stället som vanligt inne i forat forum så slipper ni hamna på allehanda mysko sidor om ni har otur fram tills att vi har en lösning på problemet.

Jaha, då gör jag inte fel då,, visserligen gör jag inte helt rätt heller men  jag Googlar inte när jag väl är inne på jaktsidan. Trycker till på nytt innehåll och tittar igenom vad som hänt sen jag var inne senast.

Detta har inte med Opera eller någon specifik browser att göra. Någon har hittat ett hål där man skickar med uuencoded URL-formatterad php kod i en session variabel som lyckas skriva in sig i vår template cache och som sen kan anropas när användaren klickar på en direktlänk in till forumet via Google Search genom att en redirect i stället aktiveras och man hamnar någon helt annan stans än i forumet... (någon hamnade på en porrsida när denna personen var på jobbet när jaktsidan var det tänkta målet...)

Som sagt, jag har en plan för hur vi skall komma bort från problemet en gång för alla men det kommer att ta lite tid så under tiden får ni låta bli att klicka på länkar in till forumet från Google Search.

• 1 year later...
  • 4 weeks later...

Varje gång man Googlar "jaktsidan" och sen klickar på "forum"

så kommer man till någon "ulr4short".

Tycker man på bakåtknappen och provar igen så funkar det

som det ska.

Har vart så varje gång i veckor.