Hoppa till innehåll

Hornady 308win


Gårdvik

Recommended Posts

A-max är främst en övnings/tävlings kula. Som ofta ger finfin precision.

Sattsa istället på InterBond, InterLock & SST

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Det är inga större problem att jaga med A-max, många gör det. Hornady hade tidigare mycket riktigt definierat den som skyttekula men har nu, om jag inte missminner mig, själva angett jakt som ett användningsområde.

Det är en konventionell obondad kula och uppför sig som en sådan, varken mer eller mindre. Den skjuter som nämnts ofta bra och skottplacering är alltid viktigare än kaliber och kulval, bara det gör den till en bra kula.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Det är inga större problem att jaga med A-max, många gör det. Hornady hade tidigare mycket riktigt definierat den som skyttekula men har nu, om jag inte missminner mig, själva angett jakt som ett användningsområde.

Det är en konventionell obondad kula och uppför sig som en sådan, varken mer eller mindre. Den skjuter som nämnts ofta bra och skottplacering är alltid viktigare än kaliber och kulval, bara det gör den till en bra kula.

 

Ja, eller tvärtom.....Hornady angav tidigare A-Max som lämplig för "light-skinned game" och anger nu "not recommended for hunting".

 

Alldeles utmärkt kula, dock inte för skott på nära håll.

 

Kompisen har diskuterat A-Max med en Hornady-representant, kontentan blev att eftersom det fanns en uppsjö av liknande Hornady-kulor så ville man inte göra en Berger, dvs lyssna på vad jägarna ansåg om målskyttekulans (VLD) lämplighet för jakt

 

Raggarö

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Ja, eller tvärtom.....Hornady angav tidigare A-Max som lämplig för "light-skinned game" och anger nu "not recommended for hunting".

 

 

Raggarö

 Där ser man, my bad :sad:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.








×
×
  • Skapa ny...