Jump to content
https://www.Reservdelar24.SE

https://www.AUTOdoc.SE
www.anglavakter.com

culot

Äntligen en Browning A5:a

Recommended Posts

culot

https://www.egun.de/market/item.php?id=8783657

här har ni en LW12 Superlight utan spång i grymt fint skick OCH !!! En orginal **/ halv choke . Hade den haft spång hade jag köpt den bara för pipans skull då Browning A5 orginal fasta Choker är fantastiskt fina... 

culot
På 2020-06-23 at 08:46 lagerstedt sa:

Nja. Jag har ju en belgare. Det skulle i så fall vara en med lösa choker i kaliber 12.

Har du bara EN ??????? 

MJS

Du skulle köpt min superlight, hade spång men visserligen 3/4 choke!

culot
6 hours ago MJS sa:

Du skulle köpt min superlight, hade spång men visserligen 3/4 choke!

Faktum är att jag inte gillar modellen för den är för lätt, det var därför jag sålde min  Superlight. 
din var väl en 3- shot modell ? 

MJS
1 hour ago culot sa:

Faktum är att jag inte gillar modellen för den är för lätt, det var därför jag sålde min  Superlight. 
din var väl en 3- shot modell ? 

Det var en s.k ”3” skott model.. Om du förstår vad jag menar.

Fick den såld för 4 här i sverige, det var jag nöjd med.

culot
4 minutes ago MJS sa:

Det var en s.k ”3” skott model.. Om du förstår vad jag menar.

Fick den såld för 4 här i sverige, det var jag nöjd med.

Ja med den korta framstocken Och pipringen längre bak, 4 var riktigt bra !  Men den är inte vanlig här i Sverige, i Frankrike dräller det av dom.. 

/P

culot

Min Jänke polare Lu  skickade mig bilder på en sjukt fin Sweet sixteen    Grade 1 ( guldinlägg)  m 28"pipa   inv choker  och orginalkartong 

så jag har det jättejobbigt nu :unsure: 

Det som räddar mitt förstånd är att den har 1750$ som starting bid sen ev tillstånd och Frakter uppepå det. 

/P

• Haha 1
  • Confused 1

Patrik L

Lägger in lite frågor här då de vetande (eller är det bara en del av sjukdomsbilden?) verkar passera här med jämna mellanrum...

Har ju tagit MarkusR´s gamla A5 16 i besittning och har ett par funderingar. För det första så har jag redan börjat irritera mig på att man måste trycka in knappen på sidan av lådan för att fylla på magasinet. Går det att byta till nyare delar och slippa det?

Är det månne så att man kan installera ett speed-feed kit och i samma veva slippa "problemet" ovan?

Om fråga två besvaras med ett ja, var tusan köper man delarna ifrån?

/Patrik

Patrik L

Svarar mig själv lite grann. Har efter en kvälls och en halv natts febrigt internetforskande kommit fram till följande:

Konverterar man till speed load så försvinner "låsningen" av laddluckan.

Det som behövs är: 2 piece carrier assembly

Locking block latch

Eventuellt så behövs även: Locking block spring och carrier spring beroende på hur gammal bössan är.

Nu kvarstår bara frågan om vad man beställer delarna. Numrich har dom, men skeppar inte utanför USA i nuläget. Midwest gunworks har också delarna, men vägrar likväl att skeppa utanför.

Brownells (uärk...) ska ha delar, men den svenska sidan visar ingenting. Vad gäller detta är jag varken förvånad eller för den delen särskilt besviken. Det är ungefär vad jag hade förväntat mig.

Någon som kan ge ett tips?

lagerstedt
1 hour ago, Patrik L said:

Svarar mig själv lite grann. Har efter en kvälls och en halv natts febrigt internetforskande kommit fram till följande:

Konverterar man till speed load så försvinner "låsningen" av laddluckan.

Det som behövs är: 2 piece carrier assembly

Locking block latch

Eventuellt så behövs även: Locking block spring och carrier spring beroende på hur gammal bössan är.

Nu kvarstår bara frågan om vad man beställer delarna. Numrich har dom, men skeppar inte utanför USA i nuläget. Midwest gunworks har också delarna, men vägrar likväl att skeppa utanför.

Brownells (uärk...) ska ha delar, men den svenska sidan visar ingenting. Vad gäller detta är jag varken förvånad eller för den delen särskilt besviken. Det är ungefär vad jag hade förväntat mig.

Någon som kan ge ett tips?

Western gun parts i Kanada. Man får maila dem och höra vad de har.

• Thanks 1

Patrik L
6 hours ago lagerstedt sa:

Western gun parts i Kanada. Man får maila dem och höra vad de har.

WGP meddelande att dom har sålt slut på allt sådant till kaliber 16, så det är väl bara att vänta på att numrich får sin kollektiva tumme ur röven och börjar skicka utomlands igen...

Nu blev jag faktiskt lite nedstämd...

/Patrik

culot
7 hours ago Patrik L sa:

Lägger in lite frågor här då de vetande (eller är det bara en del av sjukdomsbilden) verkar passera här med jämna mellanrum...

Har ju tagit MarkusR´s gamla A5 16 i besittning och har ett par funderingar. För det första så har jag redan börjat irritera mig på att man måste trycka in knappen på sidan av lådan för att fylla på magasinet. Går det att byta till nyare delar och slippa det?

Är det månne så att man kan installera ett speed-feed kit och i samma veva slippa "problemet" ovan?

Om fråga två besvaras med ett ja, var tusan köper man delarna ifrån?

/Patrik

Ja det går utmärkt att byta dom delarna, till saken hör att jag köpte Dom delarna av Markus  och jag var med och tog hem dom från Canada ihop med några andra A5 freaks ., jag kommer i skrivande stund inte ihåg vad firman hette , dom har ingen Traditionell web shop  Utan man får Maila orginal partnumret 

culot

Man KAN tilverka en speedload utav 2st one pice carrier , dock lär man behöva en riktig att mäta av. 
Jag är ju lite nördig så jag har 2 speedload i reserv men så har jag 4 st  kaliber 16 åxå. Numerich ströp kranen för länge sedan , men om du är slängd i France så finns rätt mkt 16 delar på naturabuy.fr  Jag har tyvärr inte lyckats regga mig där och nån Funktion för översättning till engelska Anser dom sig inte behöva. Dock så finns det grejer du behöver där. Annars är det att  skaffa en amerikansk kompis, det har jag åxå och han samlar på A5:or bland annat 😎 

Patrik L
2 hours ago culot sa:

Ja det går utmärkt att byta dom delarna, till saken hör att jag köpte Dom delarna av Markus  och jag var med och tog hem dom från Canada ihop med några andra A5 freaks ., jag kommer i skrivande stund inte ihåg vad firman hette , dom har ingen Traditionell web shop  Utan man får Maila orginal partnumret 

Tror det är western gun parts du tänker på. Det var dom som sa att det var slut på kaliber 16 delar, så där är det kört.

Patrik L
2 hours ago culot sa:

Man KAN tilverka en speedload utav 2st one pice carrier , dock lär man behöva en riktig att mäta av. 
Jag är ju lite nördig så jag har 2 speedload i reserv men så har jag 4 st  kaliber 16 åxå. Numerich ströp kranen för länge sedan , men om du är slängd i France så finns rätt mkt 16 delar på naturabuy.fr  Jag har tyvärr inte lyckats regga mig där och nån Funktion för översättning till engelska Anser dom sig inte behöva. Dock så finns det grejer du behöver där. Annars är det att  skaffa en amerikansk kompis, det har jag åxå och han samlar på A5:or bland annat 😎 

Nu är jag ju relativt flink med fräsen, så att tillverka en är inte omöjligt, men som du säger så behöver man antingen en att mäta av eller en ordentlig ritning. 

Du vet ingen som har en tvådelad att låna ut....?

Franskan är dessvärre obefintlig.

culot
På 2020-08-01 at 01:00 Patrik L sa:

Nu är jag ju relativt flink med fräsen, så att tillverka en är inte omöjligt, men som du säger så behöver man antingen en att mäta av eller en ordentlig ritning. 

Du vet ingen som har en tvådelad att låna ut....?

Franskan är dessvärre obefintlig.

Hade inte läst innan jag svara på pm , jag har minst en 1-pice  Och 2 nya 2-pice , jag tror även  att han som köpte min första 16 i andra hand har Ytterligare en one-pice, den bössan var den första jag böt på.

/P