Jump to content

Äntligen en Browning A5:a

Recommended Posts

Jag körde en stund med mina Flex-Hone prylar fr Brownells  ( oändligt tråkigt juckande fram och åter)  så nu har jag mätt upp 0,58-0,59 och det minskar ändå lite mer med mer polering.

4BE1DB0B-DE49-4BA4-B01C-6337F85D99EB.jpeg

• Like 1
  • Replies 542
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

• culot

355

• MarkusR

42

• Patrik L

9

• knappåsarn

9

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jag ropade in en äkta Sweet sixteen idag   i kanonskick och med alla attribut jag vill ha, troligen är det en mitten 60 tal ( trol -64 )  ventilerad spång , kryssbultsäkring , speed load , o

Jag har idag överlevt något som de bibeltuggande amerikanerna  tvärsäkert säger leda till omedelbar död genom vapensprängning , Och det för att Browning förkunnat att Auto 5  inte tål at skjuta stål i

Jag har haft besök av en A5 kompis fr Staterna i en vecka , så han fick skjuta stål i en Auto 5 cal 16 i ett besök på Sportingbanan innan vi drog ut i skärgårn för Knipjakt. Han hade med sig en mycket

Posted Images

• 3 weeks later...
MarkusR
På 2020-11-03 at 08:50 culot sa:

https://www.youtube.com/watch?v=1AkzOXgUFcs

När man kommer fram till den " pluggade"  A5:an eller vad fanken dom kallar det vill man bara gråta ? " varning för starka bilder " 

Stora borrade hål i pipan , söndersågad låda , svetsat slutstycke......  

Vad i hela Hälsingland har de försökt göra??? ? 

Ser ut som något man kunde förvänta om polisen skickat för destruktion till någon som inte har koll ?

1 hour ago MarkusR sa:

Ser ut som något man kunde förvänta om polisen skickat för destruktion till någon som inte har koll ?

dom har  " desarm"  den nåt grönjävligt, och det är väl så alla jävla jakt/vapenhatare plus vissa inom polisväsendet vill att det ska se ut.  

• Like 1
MarkusR
35 minutes ago culot sa:

Sista idioten kanske inte är född ännu verkar denna tysk resonera..... Det är fortfarande en standard A5:a vi pratar om  inte nåt sällsynt samlar ex, hade det vart en mint cond   Sweet sixteen efter -76 och hade invector pipa kunde jag ha funderat på  köpa . 

https://www.egun.de/market/item.php?id=12787786

sofortkauf 25 lax? 

Häpp! ?

1 hour ago MarkusR sa:

sofortkauf 25 lax? 

Häpp! ?

Ja det är nog rekord ! Jag har sett  600 i startbud och 900 som köp nu....  Kartongbössor  i staterna som allt är NIB  kan gå för såna summor men bara belgiska  

På 2020-11-20 at 09:18 MarkusR sa:

"Decomissioned" i Spanien, jag tror att du har sammanfattat händelseförloppet rätt bra...

Ett bra utfört jobb behöver inte vara snyggt och ett snyggt jobb behöver inte vara bra. Bekymmret brukar vara att reda ut vad som är vad...

• 1 month later...
culot

Det är bra med en kompis i usa som delar samma intresse för Browning Auto 5,,  4 st kal 12 rekyl fjädrar och 2 Wolfe action spring kit damp äntligen ner i lådan ?

5420BAF1-317C-462E-AC34-CE6AD894C870.jpeg

• Like 2
  • 5 weeks later...
  • 3 weeks later...
culot
7 hours ago MarkusR sa:

Bara 6000, köp ? 

Då köper jag hellre en Sweet Sixteen made by miroku med invector choker från staterna  för mindre än en tredjedel av de pengarna. Men visst den är fin som fanen 

• Like 1
  • 2 weeks later...
culot

https://www.egun.de/market/item.php?id=13633515

Den här kommer säkerligen rassla iväg uppåt och över 20000 kr  

Miroku tillverkad och i 20/76 och inv choker ,  vilket även där är en mycket udda fågel jmf med 20/70 

Hade det vart en  16 med samma attribut hade jag  betalat lika mycket om det hade krävts, men defacto tror jag 

att en 16 i det skicket skulle gå billigare för 16 är inte lika heta som 20 

culot

Jag monterade ett av mina wolfe action spring kit igår fm inför eftermiddagens Sporting,  och det vart min allvädersbössa som jag monterade det på.  Det gjorde nytta då till och med RIO 28g kändes trevliga , dom är annars inte kul alls ?

BAB341CB-A577-42EC-912A-AE1E17D7EAF7.jpeg

CC2092FC-5C49-4484-9F93-C5B335B2D54D.jpeg

8BE22859-DB82-46B3-8B49-B8DA6A33CE11.jpeg

• 4 weeks later...