Hoppa till innehåll

Varför kan jag inte?


Nissen

Recommended Posts

Hej!

Varför kan jag inte längre läsa "Dagböckerna" samt "Runt lägerelden" med dom roliga historierna längre här på forumet?

 

Jag är ju inloggad o allt?

 

Vänliga hälsningar

Nissen

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Tror att de är att du behöver ett visst antal inlägg, något får rätta mig om jag har fel.

//Simon. Fint skare va serru

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Spärren höjdes häromdagen men du har inte så långt kvar Nissen tills du kommer in igen ;)

Gäller det runt lägerelden också?

Hm.. tur att man passerat den gränsen. :yes:

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Och vad är gränsen?

Ett steg närmare  :biggrin:

Utan att veta säkert så verkar det vara 100. (Fanken också, tre kvar)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 3 months later...

Känns en aning meningslöst att måsta göra 100 inlägg för att nå det som ibland beskrivs som "det bästa med forumet"?

Kanske just därför man så sällan skriver något här, bara min tanke och inte menat som kritik.

 

Abex -som ändå är in hit nästan dagligen.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Känns en aning meningslöst att måsta göra 100 inlägg för att nå det som ibland beskrivs som "det bästa med forumet"?

Kanske just därför man så sällan skriver något här, bara min tanke och inte menat som kritik.

Abex -som ändå är in hit nästan dagligen.

Fråga: hur känns det att höra att spärren håller nollor borta? ;)

Jag kan själv tycka att det är lite av en tankevurpa. Men funkar det så funkar det.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Abex - Det finns en simpel och logisk förklaring till varför det krävs ett visst antal inlägg för att få tillträde till vissa areor och tänker du bara till lite så inser du själv rätt snart varför ;)

 

Tyvärr är världen full av märkliga människor och då måste man dessvärre sätta upp sådana regler.

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Spärren höjdes häromdagen men du har inte så långt kvar Nissen tills du kommer in igen ;)

Varför höjdes gränsen? Hade det att göra med anstormningen från RS?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Varför höjdes gränsen? Hade det att göra med anstormningen från RS?

 

Nej, medlemmar från RS och andra liknande forum är så hjärtligt välkomna hit så det är absolut inte anledningen!

 

Jag höjde spärren för ett tag sedan pga en anledning. Som du ser så går jag lite runt ämnet som katten kring het gröt men tänker man till lite så förstår man kanske varför ;)

Detaljerna utelämnar jag eftersom det då motarbetar syftet, men vill man veta mer i detalj så går det bra att skicka ett pm så skall jag svara!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

får mig osökt att täkna på

Varför får inte jag köra sten,när Tommy Körbeg?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

får mig osökt att täkna på

Varför får inte jag köra sten,när Tommy Körbeg?

Haha. Hur kan jag ha levt ett halvt liv utan att ha hört den tidigare? Riktigt kul såhär mitt i natten när man borde sova.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Fråga: hur känns det att höra att spärren håller nollor borta? ;)

Ännu "misslyckade nollor" -det känns tungt nu, speciellt när det kommer från en av mig så aktad forumist.

Abex ,som inte tänker spamma sig vidare med djupa inlägg som +1 eller liknande och mina kunskaper inom jakt är helt självlärda efter dryga 20års jakt och därmed är att betrakta som åsikter.

* OBS morgontrött försök till humor.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Upprörs man av att öppna forum har legender kan man inte besöka speciellt många sådana på nätet för funktionen finns i var enda forummotor jag känner till, RS är i det avseendet snudd på en smula unikt sett till att man inte kör med legender och har den storleken. Men så får de också jobba en aning mer med modereringen.....

 

Funktionen som sådan finns av en anledning - och den är verklig: vissa människor kan inte uppföra sig utan yttre social kontroll. Ni har säkert sett dem på nån semesterresa - människor som aldrig skulle göra speciellt mycket liv omkring sig hemma uppför sig fulländade svin så fort de är utomlands och tror att ingen känner dem.

 

Jag kan inte annat än tycka att legenderna är bra, en skitenkel lösning med minimalt arbete.  De sänker mängden trams och underlättar för moderatorerna. Vill man vara en obotlig naiv optimist kan man säga att den "inspirerar till aktivitet på foumet". Men det är en egentligen skitsnack för det var inte alls därför de kom till - de finns där för att hålla borta de korkade nollorna. Sedan är det bara för alla oss andra att bevisa att vi inte är det - vilket tar X inlägg.

 

Sedan kan man skratta lite åt "godmorgontrådar" och andra postningsonanistiska trådar men de går att låta bli att läsa trådar med.......

 

/T

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Själva grejen är ju att forumet blir inte bättre än dess medlemmar....

Om du inte bidrar med dina erfarenheter, utan bara läser inlägg..... Till slut blir det ett "godmorgon, hur är vädret" forum.

Efterhand knyter man Kanske nya kontakter och jag ska inte sticka under stol med att jag skriver mycket svammel också, men oftast till folk jag jagat med.....

  • Like 2
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Själva grejen är ju att forumet blir inte bättre än dess medlemmar....

Om du inte bidrar med dina erfarenheter, utan bara läser inlägg..... Till slut blir det ett "godmorgon, hur är vädret" forum.

Efterhand knyter man Kanske nya kontakter och jag ska inte sticka under stol med att jag skriver mycket svammel också, men oftast till folk jag jagat med.....

Är förvisso helt sant och jag har heller egentligen inte något emot begränsningar för nya forumister men har läst flera gånger om det fantastiska som händer när man nått nog många inlägg och insett att jag troligtvis aldrig når det då jag idag inte så ofta skriver något pga tidsbrist. (och är väldigt dålig att uttrycka mig i text)

Hoppas dock jag uttryckte mig klart nog i mitt första inlägg i den här tråden att det inte var menat som kritik då jag gillar att läsa här och mest var nyfiken på vad som väntar dem som är nog aktiva. 

Men risken är att det blir ännu fler godmorgon, +1 eller :thumbsup: -inlägg om jag skulle försöka nå dit och det tycker jag inte ni förtjänar då det inte tillför något.

Men vem vet, rätt vad det är kanske även jag kan tillföra något vettigt?  :biggrin:

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Tycker inte du har speciellt svårt att uttrycka dig i text....!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Är förvisso helt sant och jag har heller egentligen inte något emot begränsningar för nya forumister men har läst flera gånger om det fantastiska som händer när man nått nog många inlägg och insett att jag troligtvis aldrig når det då jag idag inte så ofta skriver något pga tidsbrist. (och är väldigt dålig att uttrycka mig i text)

Hoppas dock jag uttryckte mig klart nog i mitt första inlägg i den här tråden att det inte var menat som kritik då jag gillar att läsa här och mest var nyfiken på vad som väntar dem som är nog aktiva.

Men risken är att det blir ännu fler godmorgon, +1 eller :thumbsup: -inlägg om jag skulle försöka nå dit och det tycker jag inte ni förtjänar då det inte tillför något.

Men vem vet, rätt vad det är kanske även jag kan tillföra något vettigt? :biggrin:

Godmorgon-inläggen räknas inte heller, som jag förstått det. Och lika bra är väl det.
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Tycker inte du har speciellt svårt att uttrycka dig i text....!

Du skulle bara veta hur många gånger jag måste skriva om mina inlägg och vilken tid det tar.

Är numera väldigt försiktig med att uttrycka mig i text då jag så många gånger skrivit grejer som gått att tolka på andra sätt än jag menat.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.








×
×
  • Skapa ny...